Page 119 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 119
rednjih šolah, kjer je participativna kultura šibkeje razvita kot v osnovnih šolah, le-ta
spodbuja tudi pogostejše vključevanje učencev pri pouku.

Slika 19: Pogostost aktivnega pouka pri različnih predmetih šoli (nižja vrednost predstavlja
pogostejše aktivne metode dela pri pouku).
Naklonjenost učiteljev v osnovni šoli do razvijanja spretnosti aktivnega državljanstva
v šoli se zmerno visoko pozitivno povezuje s pogostostjo aktivnega pouka (r = 0,425; p =
0,000). Podobna zveza se je pokazala tudi pri učiteljih srednjih šol, le da je korelacija med
aktivnim poukom in stališči do spodbujanja aktivnega državljanstva v šoli nizka pozitiv-
na (r = 0,334; p = 0,000). Ti rezultati kažejo, da se načelna podpora prakticiranju aktiv-
nega državljanstva v šoli med učitelji in profesorji izraža tudi v njihovih praksah poučeva-
nja, kjer pogosteje uporabljajo aktivne metode, s katerimi vključujejo učence tudi v soo-
dločanje o učnem procesu.

Povzetek

Aktivni pouk je pogostejši v osnovnih kot srednjih šolah. V slednjih se uporaba teh
metod povezuje s predmetnimi vsebinami in participativno kulturo na šoli. Pozitivna sta-
lišča do spodbujanja spretnosti aktivnega državljanstva v šoli pa se na obeh stopnjah izo-
braževanja povezujejo s pogostejšim vključevanjem učencev pri pouku.


   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124