Page 122 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 122
Kategorija drugega reda »6. osebno nelagodje« ostaja enaka kot ena izmed katego-

rij prvega reda za izbiro »Ne, ker …«, in sicer 9. osebno nelagodje in nezainteresiranost

(npr. ne maram debate; 1,6 %).
§ Kategorija drugega reda »13. neustrezno ali brez argumenta« ostaja enaka kot ka-

tegorija prvega reda za izbiro »Da, ker …«, in sicer 13. neustrezno/ne vem (9,6 %). To

kategorijo so pogosteje navajali osnovnošolci ( χ2 = 11,41; p = ,001). V to katego-
(1,868)
rijo drugega reda smo pridružili tudi kategorijo 13. neustrezno/ne vem za izbiro »Ne,

ker …« (0,7 %). Isti kategoriji drugega reda pa smo pridružili tudi vse manjkajoče od-

govore oz. brez argumenta.

Najpogostejši argumenti za javne diskusije se nanašajo na boljše možnosti za reševanje

problemov, izboljšanje medosebnih odnosov v šolski/razredni skupnosti in pravico svobo-

de govora.

Tabela 1: Kategorije argumentov za in proti javnim diskusijam v šoli.

2. red kategorij 1. red kategorij   primeri
Argumenti v podporo
diskusijam: OŠ: Bi tako hitreje in boljše rešili ta problem.
Bi našli eno skupno rešitev.
1. skupinsko reševanje Bi tako hitreje našli dogovor.
problemov
4. reševanje problemov
SŠ: Več kot je predlogov, do boljših rešitev bo pripeljalo.
Bi tako dobili več idej in mogoče boljše rešitve.
S tem dobimo še druga stališča o neki zadevi.

8. osebnostni razvoj OŠ: Se tako naučimo pogovarjati z drugimi in nas ni strah
povedati svoje mnenje.
Se tako lažje naučijo izražati svoja mnenja.

SŠ: Se tako oblikuje tudi naša osebnost.
Je pomembno zagovarjati svoje stališče in najti kompromise.
Si s tem razvijamo širino.


   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127