Page 122 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 122
Kategorija drugega reda »6. osebno nelagodje« ostaja enaka kot ena izmed katego-
rij prvega reda za izbiro »Ne, ker …«, in sicer 9. osebno nelagodje in nezainteresiranost
(npr. ne maram debate; 1,6 %).
§ Kategorija drugega reda »13. neustrezno ali brez argumenta« ostaja enaka kot ka-
tegorija prvega reda za izbiro »Da, ker …«, in sicer 13. neustrezno/ne vem (9,6 %). To
kategorijo so pogosteje navajali osnovnošolci ( χ2 = 11,41; p = ,001). V to katego-
(1,868)
rijo drugega reda smo pridružili tudi kategorijo 13. neustrezno/ne vem za izbiro »Ne,
ker …« (0,7 %). Isti kategoriji drugega reda pa smo pridružili tudi vse manjkajoče od-
govore oz. brez argumenta.
Najpogostejši argumenti za javne diskusije se nanašajo na boljše možnosti za reševanje
problemov, izboljšanje medosebnih odnosov v šolski/razredni skupnosti in pravico svobo-
de govora.
Tabela 1: Kategorije argumentov za in proti javnim diskusijam v šoli.
2. red kategorij 1. red kategorij primeri
Argumenti v podporo
diskusijam: OŠ: Bi tako hitreje in boljše rešili ta problem.
Bi našli eno skupno rešitev.
1. skupinsko reševanje Bi tako hitreje našli dogovor.
problemov
4. reševanje problemov
SŠ: Več kot je predlogov, do boljših rešitev bo pripeljalo.
Bi tako dobili več idej in mogoče boljše rešitve.
S tem dobimo še druga stališča o neki zadevi.
8. osebnostni razvoj OŠ: Se tako naučimo pogovarjati z drugimi in nas ni strah
povedati svoje mnenje.
Se tako lažje naučijo izražati svoja mnenja.
SŠ: Se tako oblikuje tudi naša osebnost.
Je pomembno zagovarjati svoje stališče in najti kompromise.
Si s tem razvijamo širino.
rij prvega reda za izbiro »Ne, ker …«, in sicer 9. osebno nelagodje in nezainteresiranost
(npr. ne maram debate; 1,6 %).
§ Kategorija drugega reda »13. neustrezno ali brez argumenta« ostaja enaka kot ka-
tegorija prvega reda za izbiro »Da, ker …«, in sicer 13. neustrezno/ne vem (9,6 %). To
kategorijo so pogosteje navajali osnovnošolci ( χ2 = 11,41; p = ,001). V to katego-
(1,868)
rijo drugega reda smo pridružili tudi kategorijo 13. neustrezno/ne vem za izbiro »Ne,
ker …« (0,7 %). Isti kategoriji drugega reda pa smo pridružili tudi vse manjkajoče od-
govore oz. brez argumenta.
Najpogostejši argumenti za javne diskusije se nanašajo na boljše možnosti za reševanje
problemov, izboljšanje medosebnih odnosov v šolski/razredni skupnosti in pravico svobo-
de govora.
Tabela 1: Kategorije argumentov za in proti javnim diskusijam v šoli.
2. red kategorij 1. red kategorij primeri
Argumenti v podporo
diskusijam: OŠ: Bi tako hitreje in boljše rešili ta problem.
Bi našli eno skupno rešitev.
1. skupinsko reševanje Bi tako hitreje našli dogovor.
problemov
4. reševanje problemov
SŠ: Več kot je predlogov, do boljših rešitev bo pripeljalo.
Bi tako dobili več idej in mogoče boljše rešitve.
S tem dobimo še druga stališča o neki zadevi.
8. osebnostni razvoj OŠ: Se tako naučimo pogovarjati z drugimi in nas ni strah
povedati svoje mnenje.
Se tako lažje naučijo izražati svoja mnenja.
SŠ: Se tako oblikuje tudi naša osebnost.
Je pomembno zagovarjati svoje stališče in najti kompromise.
Si s tem razvijamo širino.