Page 74 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 74
umevanje skupinskega odločanja Zaznana etnična diskriminacija sebe Stališča do R&A
– upoštevanje predlogov vseh učen- v šoli – razumevanje retorične situacije
cev/dijakov – kdo argumentira (upoštevanje pre-
– sodelovanje vseh učencev/dijakov dlogov vseh učencev/dijakov)
pri reševanju problema – kako argumentira (upoštevanje ne-
– upoštevanje nesprejemljivih/žalji- sprejemljivih/žaljivih predlogov)
vih predlogov – možnost pogoste odprte razprave
– možnost pogoste odprte razprave – aktualnost problemov za razpravo

Participacija učencev/dijakov na šoli Medskupinsko zaznavanje (drugih na- Pouk R&A
rodnostnih skupin) – uporaba principov R&A pri pouku
(glede na predmet)
– učenje principov R&A pri pred-
metih

Razredna klima Medskupinska stališča Izkušnje z R&A
– medosebni odnosi v razredu – socialna distanca glede na zaznano – odziv na nestrinjanje
– reševanje težav v razredu etnično identiteto drugih – izražanje lastnega mnenja
– stališča do multikulturnosti v šoli – reševanje težav

Izkušnje participacije Zaznavanje komunikacijskih kompetenc

– izražanje lastnega mnenja – pri drugih (participacija v šoli, reše-

vanje težav, socialna distanca)

– pri sebi

Postopek

V vzorec izbrane šole smo pisno zaprosili za sodelovanje v raziskavi v jeseni 2010. V

primeru odklonilnega odgovora, smo k sodelovanju povabili drugo, nadomestno šolo iz

iste regije. Koordinatorje na šolah smo zaprosili, da izberejo po en oddelek 6. in 9. razre-

da v osnovnih šolah in en oddelek 3. letnika v srednjih šolah. Učencem in dijakom izbra-

nih oddelkov so razdelili pisna vabila in soglasja staršev za sodelovanje v raziskavi. Ker so

nekateri starši mladoletnih oseb zavrnili sodelovanje, smo raziskavo izvedli v izbranih od-

delkih le med učenci in dijaki, ki so imeli podpisana soglasja staršev.

Izvedba raziskave na šolah je potekala v novembru in decembru 2010. Učenci in di-

jaki so vprašalnike izpolnjevali v razredu (večinoma med razredno uro), približno 30 mi-

nut, po predhodnih navodilih testatorjev (usposobljeni sodelavci PI), ki so v vsakem od-

delku skrbeli za enoten postopek izvedbe raziskave. Polovica učencev/dijakov v razredu je

izpolnjevala vprašalnike A, polovica pa vprašalnike B (razdeljeni so bili izmenično po se-

dežnem redu, vsakemu drugem učencu/dijaku.

Vprašalnike za učitelje smo na šole poslali po pošti. Koordinatorji so jih razdelili v in-

dividualno izpolnjevanje vsem učiteljem izbranega oddelka na šoli. Izpolnjevanje vprašal-


   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79