Page 84 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 84
 Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije

Vendar ta prepričanja po pričakovanju niso homogena. V okviru nave-
denega projektnega dela je bilo na primer pogosto iz ust iste osebe sliša-
ti oboje: konstrukcije spolov v medijih, zlasti na področju seksualnosti, so
diskriminatorne, položaj moških in žensk ni enak, in na drugi strani: de-
kleta so seksualno tako agresivna, da se jih fantje bojijo. Da ne gre le za am-
bivalence, ki se tičejo pojmovanja razlik v dogajanjih med (odraslimi) mo-
škimi in ženskami in mladimi fanti in dekleti, pričajo nekatera opažanja
vedenja udeleženk projektnih predavanj z delavnicami. Lastno vêdenje in
interpretacija določenih dogodkov, v katere so bile vpletene, sta bila v na-
sprotju z izpričano opredelitvijo do spolov, spolnosti in nasilja. Najbolj in-
dikativna sta bila primera spolnega nadlegovanja učiteljice in profesorice s
strani učenca/dijaka. Nista ga razumeli kot demonstracijo in pridobivanje
spolne moči fantov, kot interpretira tak obrat šolske hierarhije v hierarhijo
spolov na škodo žensk v pedagoškem poklicu V. Walkerdine (Walkerdine;
Nayak in Kehily, 2008: 124). Nasprotno, kljub umevanju, da gre za spolno
diskriminacijo in obliko seksualnega nasilništva, je bila njuna interpretaci-
ja deloma v registru diskriminatorno tradicionalnega razmerja med spolo-
ma v seksualnosti. Obe sta postavili pod vprašaj svoj videz, se vprašali, ko-
liko sta sploh »vredni« spolnega nadlegovanja s strani učenca in dijaka.

Opisanim ambivalencam, ki preprečujejo ustrezne odzive na primere
spolno nasilnega vedenja, s poudarkom na vlogi (novih) medijev, se pridru-
žuje še dodatna oteževalna okoliščina. Govor o spolnosti in spolno/seksu-
alno zaznamovanem nasilju ni »udomačen«, zadrege pa ne gre pripisati
zgolj verskemu, krščanskemu okolju, kot je opisala »stanje duha« ravnate-
ljica ene izmed šol. Velik vpliv imajo vladajoča mnenja, navsezadnje tudi ti-
sta, ki so povezana z marginaliziranimi spolnimi (transspolnimi) in seksu-
alnimi subjektiviranji. Tu zelo prisotno ponotranjenost predpisanih spol-
nih vlog in heteronormativnosti bi sprejemanje »drugačnih« ospoljenj in
spolnih usmerjenosti gotovo zmehčalo, četudi v primeru tolerance do ho-
moseksualnosti, lezbištva in domačega primera transspola ne tako temelji-
to, da bi to ustrezalo normam demokratičnega državljanstva.
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89