Page 82 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 82
 Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije

lih Lolit. Nekaj primerov se nanaša na seksualizirana in žaljiva sporočila
skupine fantov. Nekajkrat je omenjen tudi primer, da dekle z mobilnim
telefonom pošlje fantu do pasu golo fotografijo v prepričanju, da sta (bo-
sta?) v intimnejšem razmerju; fant pa jo razpošlje po vrstniški mreži.

Najbolj izstopajoči posamezni primeri na vseh stopnjah vzgoje in izobra-
ževanja so bili velikokrat povezani s situacijo v (nefunkcionalni) družini:

– primer dečka, ki v šoli riše po zgledu pornoscen; izkaže se, da je bil
prisiljen konzumirati pornografijo skupaj z očetom

– primer hendikepiranega, permisivno vzgajanega dečka, ki razširja
pornografijo na nasilniški način (bullying)

– primer dekleta, ki dobiva žaljive mms-je od osebe z lažno identiteto

– primer deklice, ki je prevzela vlogo Lolite, eden od staršev pa za
spolno nadlegovanje obtoži vzgojno-izobraževalno ustanovo

– primer dekleta pornografiziranega, sodobnega vamp vêdenja, ki je
v neprestanem konfliktu s šolskim okoljem, nekaterim vrstnicam pa
je vzor; oče je odsoten, mati se ni več pripravljena soočati s hčerinimi
problematičnimi situacijami

– dva primera očitnega in grobega spolnega nadlegovanja, obakrat gre
za odnos deškega spodkopavanja poklicne in osebne integritete oziro-
ma kar dostojanstva učiteljice/profesorice

– primer večje porno chic fotografije, ki jo je nekdo nalepil na omaro
na šolskem hodniku.

Simptomatični odzivi

Na primere medijsko in kibernetsko zaznamovane spolnosti in nasilja,
ki so se zgodili v vrtčevskem ali šolskem okolju, so se učiteljice/učitelji in
profesorice/profesorji odzvali na različne načine, od zelo informiranih in
kompetentnih do takih, ki so pomenili minimaliziranje problema v smi-
slu, da gre za »naravno«, »normalno« vedenje. Vendar se je izpostavilo
kar nekaj vêdenj, ki so pogosta in značilna za majhno zanimanje za proble-
matiko spola v šolskem okolju. Kot že nekajkrat konstatirano, sta vladajo-
či matrici medsebojne povezanosti spolnosti in nasilja povezana s pričujo-
čimi kulturnimi konstrukcijami prav skozi diskriminatorne tradicional-
ne spolne vloge. V tem smislu so najpogostejši odzivi na medsebojno pove-
zanost med spolnostjo in nasiljem interpretirani, kot da so dekleta tista, ki
izzivajo, fantje pa se »zgolj« odzivajo. Izpričano dejstvo je najizrazitejše v
obravnavi stila oblačenja deklet v šolskih prostorih, kar samo po sebi sicer
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87