Page 80 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 80
 Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije

Značilni primeri iz šolskega okolja

Sklepni del sklopa, namenjenega posebej spolu, spolnosti in s spolnostjo
povezanega nasilja v vzgoji in izobraževanju, posvečava predstavitvi pri-
merov iz šolskega (in tudi vrtčevskega) okolja. V skladu z etičnimi nače-
li raziskovanja je urejena tako, da osebe, ki pripovedujejo, niso prepoznav-
ne, zgodbe pa ne (preveč) nazorne, saj bi slednje lahko imelo predpisoval-
no funkcijo glede na »usodo« vpletenih v sam primer. O dogodkih in nji-
hovem največkrat družinskem zaledju so poročale vzgojiteljice, učiteljice/-
ji in profesorice/-ji v okviru projekta Pedagoške fakultete Univerze v Lju-
bljani in Ministrstva za šolstvo in šport RS »Profesionalno usposabljanje
strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju v letih 2008/2011 na podro-
čju socialnih in državljanskih kompetenc« in v tematskem sklopu Prepo-
znavanje in preprečevanje nasilja. Gre za vzgojno-varstvene (vrtci) in vzgoj-
no-izobraževalne ustanove (osnovne in srednje šole) na Severnem Primor-
skem, Dolenjskem, Štajerskem in Gorenjskem, Koroškem in v Prekmurju.
Med predavanji in delavnicami15 so udeleženke pripovedovale16 o dogod-
kih na šoli, ki so se zgodili njim samim ali pa njihovim kolegicam in kole-
gom. Nekatere zgodbe se nanašajo na domača okolja učenk in učencev pa
dijakinj in dijakov, šola je bila v teh primerih samo mesto, na katerem so
otroci preko s spolnostjo in nasiljem označenega vedenja izražali simptome
slabe družinske situacije. Primeri, ki jih povzemava (s prepoznavanjem nji-
hove paradigmatskosti), so bili v šolah razumljeni kot problemi, za katere
bi bile potrebne večje strokovne kompetence pedagoškega kadra.

Kljub temu, da so delavnice vključevale oblikovanje idej, strategij in na-
črtov za reševanje problematike, se je vedno znova izkazalo, da tudi usta-
nove, ki bi morale prevzemati del odgovornosti v težjih primerih, tega ne
počnejo v zadovoljivi meri (centri za socialno delo, policija, sodišča). V pri-
merih, ko starši ali skrbniške osebe botrujejo ali so botrovali neželenemu
vedenju otrok, pa je bil izpostavljen manko moči šole. Obenem ni enotnih
usmeritev šol glede razumevanja spolov, spolnosti in s spolnostjo povezane-
ga nasilja. Zato se zdi bolj smotrno kot navajati »recepte« posredovati poj-
movni okvir za sodobno koncipiranje spolov, spolnosti in nasilja, vključno
z medijskimi in novomedijskimi konstrukcijami (kar je tudi namen priču-
joče monografske publikacije).

15 Predavanja z delavnicami so bila izvedena od januarja 2009 do junija 2010; skupaj je šlo za de-
vetnajst gostovanj po šolah (v enem primeru tudi v dijaškem domu), ki so trajala štiri, šest ali
osem šolskih ur.
16 Večina navzočih so bile ženske.
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85