Page 69 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 69
Polje vzgoje in izobraževanja: identifikacija problematike in usmeritve ... 

manjkanje bodisi refleksije bodisi konkretnih analiz, s pomočjo katerih bi
lahko oblikovali smernice za prenos v prakso. To so:

– razjasnitev konceptualnih problemov (oblikovanje terminološkega apa-
rata na obravnavanem področju, kjer je Slovenija močno v zaostanku)

– oblikovanje znanstvene platforme za uveljavljanje sodobnega poj-
movanja in analize konstrukcij spolne razlike, spolnosti in s spoli in
spolnostjo povezanega nasilja, ki omogoča aplikacijo v ukrepe (na pri-
mer zakonodajne) na področju vzgoje in izobraževanja

– analiza posameznih primerov obravnave konstrukcij spolov, spolno-
sti in medsebojne povezanosti spolnosti in nasilja v učnem načrtu in
pri pouku

– analiza normativnih dokumentov EU na obravnavanem področju

– soočenje diskurzov, navedenih v predhodnih alinejah: predstavitev
podob/konstrukcij spola, spolne razlike, spolnosti, s spoli in spolno-
stjo povezanega nasilja in zdravja

– ugotavljanje dejavnikov, ki na ravni posameznika in posamezni-
ce součinkujejo na reproduciranje represivnih spolnih in seksualnih
vlog v okviru VIZ (revščina, pripadnost etnični manjšini, telesni hen-
dikep …)

– študija primera demokratičnih konstrukcij spolov in spolnosti na
področju primarnega in sekundarnega šolstva v državi EU

– oblikovanje platforme za uvajanje sodobnih konceptov na podro-
čju spola, spolnosti in spolnega zdravja, nanašajočih se na VIZ, v raz-
lične javnosti.

Nereflektirana in nenormirana »spolna vzgoja« v izobraževalnem sis-
temu v Sloveniji (za preverjanje te teze gl. European Commission Directo-
rate General for Health and Consumer Protection, SAFE Project: A Euro-
pean Partnership to Promote the Sexual and Reproductive Health and Ri-
ghts of Young People) ima še toliko bolj negativne učinke, saj se, kot že iz-
postavljeno, otroci in mladi seznanjajo s spolnostjo in se soočajo z nasi-
ljem predvsem preko medijskih, zlasti pornografskih in drugih komercial-
nih konstrukcij industrije zabave. Tako posredovane konstrukcije diskri-
minatornih tradicionalnih spolnih vlog v spolnosti in odnosih vendarle
lahko vodijo v rizično vedenje na škodo otrok in odraščajočih ter na ško-
do drugih (kljub temu, da gre zelo redko za neposredno oponašanje vede-
nja). V tem kontekstu bi si morali zastaviti za cilj opolnomočenje, informi-
ranost in osveščenost otrok in mladih na področju (novih) medijev in po-
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74