Page 68 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 68
 Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije

Torej je za oblikovanje ustreznega, relevantnega in posodobljenega ku-
rikuluma za spolno vzgojo izhodiščno treba ugotoviti, da so otroci in
mladostniki/-ice podvrženi kompleksnim pritiskom glede na njihovo
seksualnost,8 še zlasti v povezavi s spolom, etnijo, raso, starostjo, razredom
… Kurikularne inovacije, kot pravijo Epstein et al. (2000: 154), ki bi se na-
slavljale na denimo homofobijo, ne bodo učinkovite brez zadostnega razu-
mevanja kulturnih svetov specifičnih skupin mladih ljudi v specifičnih šo-
lah. Poleg tega ima vsaka stopnja sistema formalnega izobraževanja svoje
specifičnosti, ki dajejo več ali manj prostora različnim različicam seksual-
nosti. Nekoliko drugače je na univerzitetni ravni, ko mladi ljudje »dobi-
jo družbeno dovoljenje«, da so lahko seksualni, to se skoraj pričakuje kot
del legitimne poti v svet odraslih (Epstein et al., 2000: 158). Epstein et al.
(2000) ugotavljajo, da je na tej ravni (opozarjava, da trditev velja za anglo-
ameriško področje) homoseksualnost nekako bolj »prisotna«, čeprav z vi-
dika heteronormativnosti nič manj sporna.

Na ravni znanstvenoraziskovalnega diskurza v Sloveniji umanjkanje
kompleksne tematizacije oziroma dosedanje pomanjkanje podpore razi-
skovalnim projektom, ki bi tematizirali spol in spolnost, onemogoča uvid
v obstoječe pogoje za demokratično seksualizacijo mladih in kompleksno
razumevanje seksualnega zdravja. Pregledna slovenska strokovna raziska-
va, ki je zajela kompleksnejšo problematiko spola in spolnosti v sistemih
osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja v EU, je bila opravljena v
sklopu slovenskega predsedovanja EU. Vsebovala je predvsem pregled sta-
nja, pri čemer Slovenija ni bila posebej tematizirana – nasprotno, dostopni
podatki zanjo so bili izjemno pomanjkljivi ali pa so bili, posredovani prilo-
žnostno in pavšalno s strani državnih ustanov, nekredibilni (Šribar in Ule,
2008: 24, 55–59).

Na podlagi pričujoče analize izobraževanja, spola in spolnosti z referen-
co na t. i. spolno vzgojo sva opredelili več področij, kjer ugotavljava po-

don Institute of Education; Connolly, P. (1995). Boys Will be Boys? Racism, Sexuality, and the
Construction of Masculine Identities Amongst Infant Boys. V: Holland, J., Blair, M., in Shel-
don, S. (ur.). Debates and Issues in Feminist Research and Pedagogy, Philadelphia: Multilingual
Matters; Epstein, D. (1995). »Girls Don‘t Do Bricks«: Gender and Sexuality in the Primary
Classroom. V: Siraj-Blatchford, J., in Siraj-Blatchford, I. (ur). Educating the Whole Child: Cross-
Curricular Skills, Themes and Dimensions, Buckingham: Open University Press; Thorne, B.
(1993). Gender Play: Boys and Girls in School, Buckingham: Open University Press; Walker-
dine, V. (1997). Daddy‘s Girl. Basingstoke: Macmillan.
8 Rezultate ene od novejših raziskav o spolnih praksah v Sloveniji obravnavava v nadaljevan-
ju besedila pod poglavjem »Platforma za izboljšanje otroških in mladostniških kompetenc na
področjih spolnosti, nasilja in novih medijev«.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73