Page 55 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 55
sperimentiranje z gobo
Namen in cilji dejavnosti
Otroci bodo odkrivali in spoznavali lastnost vode, njeno težo (z vodo napolnjena goba je težja kot
suha). Otroci spoznavajo, da se tudi teža drugih materialov poveča, če jim dodamo vodo.
Pri opisani dejavnosti merjenja otroci razvijajo razumevanje koncepta teže in njenega spreminjanja.
Učna sredstva in materiali
Časopisni papir, gobice enake velikosti, kuhinjska tehtnica, vrč z vodo.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Razprostrite časopisni papir po mizi.
V bližini mize z vodo pripravite tehtnico.
Potek dejavnosti
Na tehtnico položite suho gobo. Z otroki poglejte, v kakšnem položaju je kazalec. Nato na tehtni-
co položite mokro gobo in zopet preverite položaj kazalca. Komentirajte ugotovitve. Otroci naj v
eno roko primejo suho in v drugo mokro gobo. Postavljajte jim vprašanja: »Katera je težja, suha ali
mokra goba? Zakaj?«
Nadgradnja dejavnosti
Mokro gobo preko noči pustite v vodi. Zjutraj z otroki preverite, kaj se je zgodilo in ugotavljajte, ali
se je goba spremenila.
Majhni skupini otrok razdelite kose povoščenega papirja, papirnate brisače in časopisni papir.
Otroci naj kanejo kapljico vode na vsako vrsto papirja. Nato naj opazujejo, kako se voda na posa-
meznem papirju razširja. Nekateri listi papirja bodo vpili vodo hitreje kot drugi. Otroci bodo opa-
zili, da povoščen papir ne vpija vode. Enak preizkus lahko izvedete z različnimi vrstami tkanin.
Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da jim otroci pomagajo pri pranju perila, saj tako spoznavajo razliko v teži, ko
je perilo mokro ali suho.
Raziskovanje z magneti različnih velikosti in oblik
Namen in cilji dejavnosti
Otroci raziskujejo lastnosti, ki jih imajo magneti. S tem, ko ugotavljajo, kje je moč magnetov najve-
čja, si postopoma oblikujejo spoznanja o tem, kaj pomeni polarnost in kako magnet deluje.
Učna sredstva in materiali
Sponke za papir, trije magneti različnih velikosti in oblik.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Sponke za papir in magnete položite na mizo.
Potek dejavnosti
Dejavnost je načrtovana za delo v skupini z dvema ali tremi otroki, ki izmenično delajo z magne-
ti. Otroci naj držijo magnet v obliki konjske podkve na zaokroženem delu nekoliko nad kupčki
sponk za papir. Nato naj oba konca magneta približajo kupčku. Postopek naj ponovijo s pravoko-
tnim magnetom.
55
Namen in cilji dejavnosti
Otroci bodo odkrivali in spoznavali lastnost vode, njeno težo (z vodo napolnjena goba je težja kot
suha). Otroci spoznavajo, da se tudi teža drugih materialov poveča, če jim dodamo vodo.
Pri opisani dejavnosti merjenja otroci razvijajo razumevanje koncepta teže in njenega spreminjanja.
Učna sredstva in materiali
Časopisni papir, gobice enake velikosti, kuhinjska tehtnica, vrč z vodo.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Razprostrite časopisni papir po mizi.
V bližini mize z vodo pripravite tehtnico.
Potek dejavnosti
Na tehtnico položite suho gobo. Z otroki poglejte, v kakšnem položaju je kazalec. Nato na tehtni-
co položite mokro gobo in zopet preverite položaj kazalca. Komentirajte ugotovitve. Otroci naj v
eno roko primejo suho in v drugo mokro gobo. Postavljajte jim vprašanja: »Katera je težja, suha ali
mokra goba? Zakaj?«
Nadgradnja dejavnosti
Mokro gobo preko noči pustite v vodi. Zjutraj z otroki preverite, kaj se je zgodilo in ugotavljajte, ali
se je goba spremenila.
Majhni skupini otrok razdelite kose povoščenega papirja, papirnate brisače in časopisni papir.
Otroci naj kanejo kapljico vode na vsako vrsto papirja. Nato naj opazujejo, kako se voda na posa-
meznem papirju razširja. Nekateri listi papirja bodo vpili vodo hitreje kot drugi. Otroci bodo opa-
zili, da povoščen papir ne vpija vode. Enak preizkus lahko izvedete z različnimi vrstami tkanin.
Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da jim otroci pomagajo pri pranju perila, saj tako spoznavajo razliko v teži, ko
je perilo mokro ali suho.
Raziskovanje z magneti različnih velikosti in oblik
Namen in cilji dejavnosti
Otroci raziskujejo lastnosti, ki jih imajo magneti. S tem, ko ugotavljajo, kje je moč magnetov najve-
čja, si postopoma oblikujejo spoznanja o tem, kaj pomeni polarnost in kako magnet deluje.
Učna sredstva in materiali
Sponke za papir, trije magneti različnih velikosti in oblik.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Sponke za papir in magnete položite na mizo.
Potek dejavnosti
Dejavnost je načrtovana za delo v skupini z dvema ali tremi otroki, ki izmenično delajo z magne-
ti. Otroci naj držijo magnet v obliki konjske podkve na zaokroženem delu nekoliko nad kupčki
sponk za papir. Nato naj oba konca magneta približajo kupčku. Postopek naj ponovijo s pravoko-
tnim magnetom.
55