Page 60 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 60
ljanje s frnikolami
Namen in cilji dejavnosti
V postopku se bodo otroci seznanili s silo teže (gravitacijo), ki vpliva na predmete.
Dejavnost omogoča otrokom spoznavanje zakonitosti sile teže.
Učna sredstva in materiali
Tulci papirnatih brisač, lepilni trak, frnikole.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite material.
Nekaj tulcev prerežite na polovico tako, da napravite poligon za »ciljanje,« kot prikazuje spo-
dnja slika.
Slika 27: Ciljanje s frnikolami
Potek dejavnosti
Dejavnost je načrtovana za 3 ali 4 otroke, ki naj se zberejo okoli mize. Razložite jim, da bo vsak od
njih naredil stezo za frnikole (kroglice). Otrokom najprej omogočite, da se nekaj časa igrajo s frni-
kolami. Kotalijo naj jih navzdol po nagnjeni površini, vi pa jim zastavljajte različna vprašanja: »Ka-
tero pot bodo izbrale frnikole? Ali bodo šle navzgor po drsalnici? Zakaj ne?« Otrokom povejte, da
se zaradi sile teže kroglice kotalijo po površini navzdol.
Vzgojiteljica naj otrokom predstavi, kako frnikola, ki je postavljena na najvišji točki poligona (steze),
potem ko jo »odbijemo,« potuje od začetka do konca. Sila težnosti potegne frnikolo do najnižje točke.
Nato naj si otroci napravijo svojo tekmovalno stezo. Otroke vzpodbujajte, naj bodo ustvarjalni,
vendar naj pazijo na to, da bo lahko kroglica vedno potovala navzdol. Potem ko nekaj otrok konča
z delom in že pripravi stezo za frnikole, primerjajte čas, ki je potreben, da kroglica prepotuje od za-
četka do konca steze. »Ali lahko na nekaterih stezah frnikola potuje hitreje kot na drugih? Zakaj
na nekaterih stezah poteka potovanje počasneje kot na drugih? Kako daleč bo frnikola potovala?«
Steze za frnikole razpostavite po prostoru tako, da otroci vidijo, kaj so napravili.
60
Namen in cilji dejavnosti
V postopku se bodo otroci seznanili s silo teže (gravitacijo), ki vpliva na predmete.
Dejavnost omogoča otrokom spoznavanje zakonitosti sile teže.
Učna sredstva in materiali
Tulci papirnatih brisač, lepilni trak, frnikole.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite material.
Nekaj tulcev prerežite na polovico tako, da napravite poligon za »ciljanje,« kot prikazuje spo-
dnja slika.
Slika 27: Ciljanje s frnikolami
Potek dejavnosti
Dejavnost je načrtovana za 3 ali 4 otroke, ki naj se zberejo okoli mize. Razložite jim, da bo vsak od
njih naredil stezo za frnikole (kroglice). Otrokom najprej omogočite, da se nekaj časa igrajo s frni-
kolami. Kotalijo naj jih navzdol po nagnjeni površini, vi pa jim zastavljajte različna vprašanja: »Ka-
tero pot bodo izbrale frnikole? Ali bodo šle navzgor po drsalnici? Zakaj ne?« Otrokom povejte, da
se zaradi sile teže kroglice kotalijo po površini navzdol.
Vzgojiteljica naj otrokom predstavi, kako frnikola, ki je postavljena na najvišji točki poligona (steze),
potem ko jo »odbijemo,« potuje od začetka do konca. Sila težnosti potegne frnikolo do najnižje točke.
Nato naj si otroci napravijo svojo tekmovalno stezo. Otroke vzpodbujajte, naj bodo ustvarjalni,
vendar naj pazijo na to, da bo lahko kroglica vedno potovala navzdol. Potem ko nekaj otrok konča
z delom in že pripravi stezo za frnikole, primerjajte čas, ki je potreben, da kroglica prepotuje od za-
četka do konca steze. »Ali lahko na nekaterih stezah frnikola potuje hitreje kot na drugih? Zakaj
na nekaterih stezah poteka potovanje počasneje kot na drugih? Kako daleč bo frnikola potovala?«
Steze za frnikole razpostavite po prostoru tako, da otroci vidijo, kaj so napravili.
60