Page 54 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 54
oci bodo spoznali posamezne sestavine in ugotavljali njihove lastnosti.
Učna sredstva in materiali
Časopisni papir, lijak, sol, sladkor, pesek, žlica, pisalo, kozarci za vodo, kuhalnica, skodelice, kar-
tonski papir.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Zaščitite mizo s časopisnim papirjem.
Dejavnost naj poteka z majhno skupino otrok.
Pripravite tri kozarce z vodo (lahko pa tudi več, če uporabljate več sestavin), kuhalnico za vsa-
kega otroka ter posamezne sestavine: sol, sladkor, pesek itd. Spodbudite otroke, da si vodo nali-
jejo sami. Vsako sestavino dajte z žlico v posebno skodelico, ki jo imate pripravljeno za mešanje.
Pripravite tabelo za beleženje. Naredite dva stolpca (topen/netopen), v katera vnašate imena se-
stavin glede na to, ali se v vodi topijo ali ne.
Slika 24: Topnost in netopnost snovi v vodi
Potek dejavnosti
Vodi dodajte sol in pri mešanju z vprašanji spodbudite otroke k dejavnosti.
Otroke spodbujajte k eksperimentiranju in raziskovanju: »Poglejmo, kaj se bo zgodilo, ko bomo
dodali sol v kozarec z vodo. Pomešajte. Kaj lahko opazite? Kam je izginila sol? Pomočite prst v vodo
in ga poližite. Kakšnega okusa je? Sol je tako drobna, da je ne morete videti, saj se je raztopila.«
Enak postopek ponovite s sladkorjem, peskom itd. … V tabelo vpisujte rezultate dejavnosti in opazovanja.
Dejavnost zaključite z razgovorom s skupino otrok ob tabeli (otroci naj komentirajo ugotovitve).
Nadgradnja dejavnosti
Dejavnost lahko nadaljujemo z mešanjem tekočin, npr. vode in olja. Otroci tako odkrivajo in spo-
znavajo, kako se snovi mešajo in pri tem spreminjajo lastnosti (topnost in netopnost snovi v vodi).
Sodelovanje z družinami
Starše ali sosede spodbudite, da prispevajo stare lonce, posode in druge pripomočke, ki prispevajo
k igri otrok s peskom in vodo. Prispevajo lahko tudi npr. posebno zemljo za lončnice, s katero bodo
otroci eksperimentirali.
54
Učna sredstva in materiali
Časopisni papir, lijak, sol, sladkor, pesek, žlica, pisalo, kozarci za vodo, kuhalnica, skodelice, kar-
tonski papir.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Zaščitite mizo s časopisnim papirjem.
Dejavnost naj poteka z majhno skupino otrok.
Pripravite tri kozarce z vodo (lahko pa tudi več, če uporabljate več sestavin), kuhalnico za vsa-
kega otroka ter posamezne sestavine: sol, sladkor, pesek itd. Spodbudite otroke, da si vodo nali-
jejo sami. Vsako sestavino dajte z žlico v posebno skodelico, ki jo imate pripravljeno za mešanje.
Pripravite tabelo za beleženje. Naredite dva stolpca (topen/netopen), v katera vnašate imena se-
stavin glede na to, ali se v vodi topijo ali ne.
Slika 24: Topnost in netopnost snovi v vodi
Potek dejavnosti
Vodi dodajte sol in pri mešanju z vprašanji spodbudite otroke k dejavnosti.
Otroke spodbujajte k eksperimentiranju in raziskovanju: »Poglejmo, kaj se bo zgodilo, ko bomo
dodali sol v kozarec z vodo. Pomešajte. Kaj lahko opazite? Kam je izginila sol? Pomočite prst v vodo
in ga poližite. Kakšnega okusa je? Sol je tako drobna, da je ne morete videti, saj se je raztopila.«
Enak postopek ponovite s sladkorjem, peskom itd. … V tabelo vpisujte rezultate dejavnosti in opazovanja.
Dejavnost zaključite z razgovorom s skupino otrok ob tabeli (otroci naj komentirajo ugotovitve).
Nadgradnja dejavnosti
Dejavnost lahko nadaljujemo z mešanjem tekočin, npr. vode in olja. Otroci tako odkrivajo in spo-
znavajo, kako se snovi mešajo in pri tem spreminjajo lastnosti (topnost in netopnost snovi v vodi).
Sodelovanje z družinami
Starše ali sosede spodbudite, da prispevajo stare lonce, posode in druge pripomočke, ki prispevajo
k igri otrok s peskom in vodo. Prispevajo lahko tudi npr. posebno zemljo za lončnice, s katero bodo
otroci eksperimentirali.
54