Page 52 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 52
otek dejavnosti
V posodo z vodo dajte kovanec, nato zamašek in postopoma še druge predmete in skupaj opazujte
dogajanje. Otrokom omogočite dovolj časa in priložnosti, da preizkušajo, opazujejo, odkrivajo, da
nekateri predmeti plavajo, drugi pa ne.
Spodbudite jih k predvidevanju, kateri predmeti bodo plavali in kateri bodo potonili, nato pa pred-
videno preverite s preizkusi polaganja predmetov v vodo. Ko ugotovijo, v katero skupino predmet
spada, ga dajo v označeno posodo oziroma v škatlo. (»Plava« ali pa »Ne plava«).

Nadgradnja dejavnosti
Spodbudite otroke k izboru predmetov, ki so v prostoru in za katere menijo, da plavajo ali da ne plavajo.
Naredite razpredelnico. Preden predmete položite v vodo, jih stehtajte. Kaj boste ugotovili? Ali po-
dobni predmeti enake teže plavajo?
V vodo dodajte sol in eksperimentirajte z istimi predmeti, ki ste jih pred tem dali v čisto vodo. Ka-
teri predmeti plavajo v slani vodi? Kateri potonejo v slani vodi? Ali predmeti, ki plavajo v čisti vodi,
plavajo tudi v slani vodi?

Merjenje tekočin

Namen in cilji dejavnosti
V tej dejavnosti se otroci seznanjajo s strategijami merjenja prostornine. Z nalivanjem in preliva-
njem spoznavajo, da v majhne posodice lahko nalijejo manj tekočine kot v velike.
Pri tej dejavnosti razvijajo otroci tudi fino motoriko, koordinacijo vida in roke.

Učna sredstva in materiali
Posoda z vodo, škarje, papir, vrč z lijakom, različni prozorni lončki, kozarci, plastične steklenice:
majhne, srednje in velike (steklenice lahko prerežete na polovici, da dobite lijak in kozarec).

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Pripravite posodo z vodo.
 Naredite lijak iz papirja in lijak iz plastenke (kot kaže slika). Oblepite ostre robove.
 Pripravite posodice, lončke, kozarce in jih postavite k vodi, da se bodo lahko otroci z njimi igrali.

52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57