Page 58 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 58
šanje barv

Namen in cilji dejavnosti
Otroci spoznavajo, da lahko barve spreminjamo, če jih mešamo (npr., če zmešamo rdečo in modro
barvo, dobimo vijoličasto barvo), da spreminjamo njeno intenzivnost, če dodamo več enake barve
ali pa jo zmanjšamo, če dolijemo več vode.
Otroci spoznavajo imena barv: rdeča, oranžna, rumena, zelena, modra in vijoličasta.
Dejavnost vzpodbuja ustvarjalno izražanje in raziskovanje.
Z uporabo kapalke za mešanje barv razvijajo otroci koordinacijo vida in roke.

Učna sredstva in materiali
Časopisni papir, plastični kozarci, vrč za vodo, rdeča, modra in rumena živilska barva, tri kapalke,
kuhalnica.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Mizo in tla zaščitite s časopisnim papirjem.
 Vsak otrok v skupini, v kateri so največ trije, dobi rdečo, modro in rumeno živilsko barvo, kapal-

ko, kozarec, do polovice napolnjen z vodo ter kuhalnico.

Potek dejavnosti
Otroci v vlogi raziskovalcev odkrivajo nove barve. Pomagajte jim pri delu s kapalko, barve naj po-
imenujejo.
Pogovarjajte se o delu raziskovalcev (kako rešujejo probleme in kako spreminjajo stvari).
Spodbujajte otroke k odkrivanju novih barv (mešanje, dodajanje, odvzemanje).

Nadgradnja dejavnosti
Namesto živilskih barv lahko uporabijo otroci tudi osnovne tempera barve (rdečo, rumeno in mo-
dro), nato pa tudi sekundarne barve (vijoličasto, zeleno in oranžno).
Za mešanje uporabite nekoliko večjo posodo.
Sekundarne barve kanite na papirnato brisačo ali na filter za kavo ter tako prikažite ločevanje.
Otroci naj opazujejo proces.

Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da to dejavnost izvajajo skupaj z otroki tudi doma.

»Šumeča presenečenja«

Namen in cilji dejavnosti
»Šumeča presenečenja« je dejavnost, pri kateri otroci odkrivajo in spoznavajo, da se spremeni ke-
mična sestava, če mešamo različne snovi (ob mešanju kisa in sode pride do nastajanja plina), spo-
znavajo lastnosti sestavin.
Otroci napovedujejo, kaj se bo zgodilo in po opazovanju odgovarjajo na posamezna vprašanja.

Učna sredstva in materiali
Kis, soda za peko, balon, črn marker, kartonski papir, žlice, prozorna plastenka.

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63