Page 53 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 53
lika 23: Merjenje tekočin

Potek dejavnosti
Otroci naj se igrajo z vodo, jo nalivajo, prelivajo, polnijo različno velike kozarce, uporabljajo pa naj
vrč in lijake. Pomagajte jim pri uporabi lijakov. Prelivanje vode spremljajte z zastavljanjem vprašanj:
»Koliko posodic vode morate naliti v kozarec, da ga napolnite? Kaj se bo zgodilo, če boste za pre-
livanje vode v kozarec uporabili še manjšo posodico?«

Nadgradnja dejavnosti
Otroci lahko primerjajo merjenje vode s podobno dejavnostjo v peskovniku – z merjenjem mivke.
Odrasli naredite lijake iz papirja, ki jih oblikujete v stožec. Na ustreznem mestu izrežite odprtino
ter robove lijaka spnite ali zalepite.
Izberite dve posodici enake prostornine, toda različne oblike (nizko, široko in visoko, ozko). Spod-
budite otroke k razmišljanju, ugotavljanju, v katero posodico lahko nalijemo več vode. Predvideva-
nje nato preverite z nalivanjem vode, mivke, …
Beležite meritve z grafičnimi prikazi.
Otroci naj uporabljajo tudi lončke z narisanimi menzurami.

Sodelovanje z družinami
Starši naj pripravijo prostor, posodice, kozarce, vrče za igro z vodo, mivko, rižem, moko ipd. tudi
doma. Skupaj z otrokom nalivajo, prelivajo, merijo itd.

Topnost in netopnost snovi v vodi

Namen in cilji dejavnosti
Otroci spoznavajo lastnosti nekaterih snovi in odkrivajo, kako se snovi mešajo (v vodi se nekatere
snovi topijo, druge pa ne). Preizkušali bodo, katere snovi so v vodi topne in katere niso.

53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58