Page 56 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 56
entirajte ugotovitve (konec magneta privlači sponke).
Dejavnost nadaljujte z okroglim magnetom in z otroki ugotavljajte, kakšni so rezultati v tem pri-
meru.

Nadgradnja dejavnosti
Uporabite verigo iz sponk za papir in predstavite moč koncev ali polov magneta. Koliko sponk lah-
ko magnet pritegne? Kateri magnet (večji/manjši) je močnejši?
Pripravite igro »Lov z magneti« in iščite stvari, ki jih lahko magnet pritegne.

Sodelovanje z družinami
Zagotovite možnost, da si lahko vsak otrok v vrtcu izposodi magnete in jih uporablja doma. Star-
šem pojasnite, da bo to možno le, če bodo magnete pravočasno vrnili v vrtec, tako da jih bo lahko
prejel naslednji otrok.

Kotaljenje predmetov

Namen in cilji dejavnosti
Pri tej dejavnosti otroci spoznavajo, da se vsak predmet, ki ga zakotalimo po strmini ali drsalnici
(klančini) navzdol, kotali v razdalji, odvisni od njegove teže.
Otroci spoznavajo splošne značilnosti koncepta težnosti (gravitacije), teže, hitrosti in razdalje, od-
visne od naklona (podrobneje bo to obravnavano v posebnem poglavju).

Učna sredstva in materiali
Lesene ali plastične kocke različnih velikosti, voda, plastični trak, lepilni trak, kapalka.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Tri kocke različnih velikosti postavite pokonci v ustrezni razdalji, po velikosti od največje do naj-

manjše in jih pokrijte s plastičnim trakom (kot prikazuje slika 25). En konec traku pritrdite na
najvišjo kocko, drugi konec pa na najnižjo.
 V kozarcu si pripravite vodo in kapalko.

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61