Page 50 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 50
otek dejavnosti
Pripravite sredstva in omogočite otrokom dovolj časa za raziskovanje delovanja magnetov. Opazuj-
te jih pri samostojnem raziskovanju in odkrivanju. Predstavite jim simbolni zapis na kartonskih
podstavkih, spodbujajte jih oziroma jim pomagajte pri razvrščanju sredstev in komentiranju izbire.
Kasneje lahko z novim izborom predmetov otroke spodbudite k predvidevanju, ali bo magnet
predmet privlačil ali ga ne bo.
Predvidevanje otrok preverite s poskusom.
Opozorilo: magneti ne smejo priti v bližino računalniških zaslonov, ročnih ur ali drugih (elektron-
skih) naprav, saj jih lahko poškodujejo.

Nadgradnja dejavnosti

Po raziskovanju in spoznavanju magnetizma lahko to dejavnost razširite z gibalno igro.
En otrok ima vlogo magneta, drugi pa imajo vlogo predmetov. Otrokom povejte na uho, kate-
ri predmet predstavljajo in ali jih magnet privlači ali ne. Otroci hodijo prosto po prostoru. Če
se »magnet« dotakne otroka, ki predstavlja magnetni predmet, mu ta pove, kaj predstavlja in se
mu priključi. Tudi drugi otroci, ki predstavljajo predmete, katerih magnet ne privlači, povedo, kaj
predstavljajo, ko se jih le-ta dotakne, vendar se mu ne priključijo.

Igra z magneti

Namen in cilji dejavnosti
S tem, ko se otroci igrajo z magneti in jih raziskujejo, odkrivajo in spoznavajo magnetno privlač-
nost, ki je na prvi pogled ni mogoče videti, lahko pa se začuti in vidi njen vpliv.
V tej dejavnosti otroci eksperimentirajo z znanimi predmeti, spoznavajo, katere magnet privlači in
katere ne ter jih poimenujejo.

Učna sredstva in materiali
Kartonske ali plastične škatle in kovinski predmeti (ključi, sponke za papir, žeblji, vijaki, matice itd).

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Kovinske predmete (ključe, sponke, žeblje, vijake …) dajte v škatle.
 Za vsako skupino pripravite štiri magnete.

Potek dejavnosti
Vsakemu otroku v skupini največ štirih otrok ponudite po en magnet in eno škatlo s kovinskimi
predmeti. Spodbudite jih, da se z magnetom in predmeti igrajo, jih primerjajo in razvrščajo po la-
stnostih in izbiro komentirajo. Za preizkušanje jim zagotovite dovolj časa.
Odrasli v dejavnosti z otrokom približujete magnet k posameznemu predmetu. Otroke spodbudite k
opazovanju dogajanja in predvidevanju z vprašanji, kot sta: »Kaj se bo zgodilo? Zakaj tako meniš?«

Nadgradnja dejavnosti
Narišite mesto z mrežo ulic. Kovinske avtomobilčke ali plastične avtomobilčke z nalepljeno kovin-
sko ploščico na kolesih premikajte tako, da z magnetom drsite na spodnji strani lista, na katerem
je narisano mesto.
Izrežite kos papirja, ki se bo prilegal dnu škatle. Kanite nekaj kapelj barve na papir. Položite kovin-
ski predmet, kot je npr. sponka za papir, v kapljo barve, ki ste jo kanili na papir. Vlecite magnet na
spodnji strani škatle in opazujte risanje. Igro nadaljujte z drugimi predmeti in drugo barvo.

50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55