Page 57 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 57
lika 25: Kotaljenje predmetov

Potek dejavnosti
Otroci naj pridobijo veliko izkušenj s plezanjem na strmine in spuščanjem po njih. Pogovarjajte se
o njihovih občutkih, ko so šli navzgor in ko so se spuščali navzdol.
Oblikujte skupine treh otrok za igro, raziskujte z vodo na klančini, drsalnici. Prvi otrok naj prične
spuščati kapljico vode z najvišje točke in označi cilj, do kod je spolzela, drugi naj kapljico spusti na
sredini klančine in prav tako označi, do kod je spolzela, tretji pa naj jo spusti na najnižji točki klan-
čine in označi cilj kapljice. Otroci naj primerjajo poti kapljic, primerjajo, katera kapljica je polzela
najdlje, ugotavljajo zakaj in opazujejo hitrost gibanja kapljic. Vzpodbudite dodatne zamisli in ideje
otrok (kapljice polzijo dlje takrat, kadar jih spustimo z višje točke).

Nadgradnja dejavnosti
Klančino lahko naredite tudi iz skladovnice knjig, z leseno desko ali z debelejšim kartonom. Spu-
ščajte avtomobilček z različnih naklonov strmine. Bolj ko je klančina strma, dlje se bo avtomobil-
ček zapeljal, potem ko bo dosegel spodnji rob klančine.
Z otroki se igrajte na različnih strminah.

Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da naredijo drsalnico tudi doma. Po njej naj spuščajo različne predmete.

57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62