Page 59 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 59
loga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 V prozorno plastenko nalijte kis, približno do višine 5 cm.
 Z markerjem na balon narišimo obraz (nos, usta, oči), vanj dajte dve žlički sode za peko.
 Odprtino balona nataknite na vrh steklenice in opazujte dogajanje.

Slika 26: »Šumeča presenečenja«

Potek dejavnosti
Postopek mešanja kisa in sode za peko izvajajte s skupino največ treh otrok. Vsakemu dajte majhno
količino posamezne sestavine, naredite poizkus ter opazujte. Povejte otrokom, kaj se dogaja s sesta-
vinami in zakaj se je balon napolnil.
Otroci naj dejavnost izvedejo večkrat, da pridobijo izkušnje s kemičnimi spremembami, ki nasta-
nejo, ko mešamo kis in sodo za peko. Če nimate balonov, lahko date kis in sodo v majhno skodeli-
co ali krožnik. Zabeležite opazovanja.

Nadgradnja dejavnosti
Naredite vulkan. Iz peska naredite hrib, na vrh nalijte kis in dodajte jedilno sodo. Z otroki dejav-
nost analizirajte: »Kaj se je najprej zgodilo? Kaj se je zgodilo zatem?« Nato jo zabeležite s slikov-
nim zapisom.
Otroci naj napihujejo balon in opazujejo spreminjanje (ta se razteguje, medtem ko pihajo v balon).

Sodelovanje z družinami
Kako se snovi mešajo in spreminjajo, lahko otroci spoznavajo, ko pomagajo staršem pri pripravi
hrane in ko sodelujejo pri vsakodnevnih opravilih v družini.

59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64