Page 104 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 104
otroci gradijo navpično ali vodoravno, naj za merjenje dolžine konstrukcije uporabijo trak ali
vrv. Dolžina konstrukcije jim lahko služi kot osnovna enota, s katero lahko izmerijo višino mize,
dolžino igralnice ipd.
Nadgradnja dejavnosti
Označite kocke. Otroke boste tako spodbujali k samostojnosti pri pospravljanju ter razvijanju ma-
tematičnih konceptov.
Drsalnica z nagibom
Namen in cilji dejavnosti
Ob tej dejavnosti želimo otroke seznaniti z znanstvenim raziskovanjem in s procesi predvidevanja,
eksperimentiranja, opazovanja, ugotavljanja, opisovanja, primerjanja in razvrščanja.
Učna sredstva in materiali
Lesene kocke, tri trde žoge, pike iz kartona/papirja ali kakšna druga oznaka.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Poiščite primeren, dovolj velik prostor za izvajanje eksperimenta.
Skupaj z otroki zgradite tri drsalnice različnih višin ter opazujte, kako daleč se na posamezni dr-
salnici žoga odkotali. Bolj strma kot je drsalnica, dlje se bo žoga odkotalila.
Zgradite tri drsalnice z različnimi nagibi. Vsaka drsalnica naj bo v širini dveh dolgih lesenih
kock. Višina je odvisna od števila kock, na katere boste naslonili drsalnico. Prva drsalnica naj bo
najnižja, druga malo višja in tretja najvišja.
Potek dejavnosti
Ko bodo drsalnice zgrajene, naj otrok poskuša napovedati, kako daleč se bo žoga odkotalila. Po-
stavi naj se na mesto, do koder misli, da se bo žoga odkotalila in naj ga označi s papirnato piko ali
drugo oznako.
Otrok naj žogo položi na vrh drsalnice in jo spusti.
Otroci naj na svoji drsalnici opravijo nekaj preizkusov. Po končani dejavnosti spodbujajte otroke k
preverjanju lastnih hipotez. So menili, da se bo žoga kotalila dlje? Kaj se je zgodilo? Zakaj? Kaj mi-
slijo, od česa je odvisna hitrost in dolžina kotaljenja – od žoge ali drsalnice? Kako bi to ugotovili?
Otroci bodo ugotavljali vzroke za hitrost in dolžino kotaljenja ter spoznali, da višja kot je drsalni-
ca (njen nagib), hitreje in dlje se žoga kotali.
Nadgradnja dejavnosti
Otrokom pojasnite, da raziskovalci svoja opažanja zapišejo. Skupaj z otroki pripravite razpredelni-
ce za beleženje svojih ugotovitev.
Otroci naj kotalijo žogo tudi po toboganih na igrišču. Uporabljajte žoge različnih velikosti in tež.
Do kakšnih ugotovitev so prišli otroci na osnovi opazovanja?
104
vrv. Dolžina konstrukcije jim lahko služi kot osnovna enota, s katero lahko izmerijo višino mize,
dolžino igralnice ipd.
Nadgradnja dejavnosti
Označite kocke. Otroke boste tako spodbujali k samostojnosti pri pospravljanju ter razvijanju ma-
tematičnih konceptov.
Drsalnica z nagibom
Namen in cilji dejavnosti
Ob tej dejavnosti želimo otroke seznaniti z znanstvenim raziskovanjem in s procesi predvidevanja,
eksperimentiranja, opazovanja, ugotavljanja, opisovanja, primerjanja in razvrščanja.
Učna sredstva in materiali
Lesene kocke, tri trde žoge, pike iz kartona/papirja ali kakšna druga oznaka.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Poiščite primeren, dovolj velik prostor za izvajanje eksperimenta.
Skupaj z otroki zgradite tri drsalnice različnih višin ter opazujte, kako daleč se na posamezni dr-
salnici žoga odkotali. Bolj strma kot je drsalnica, dlje se bo žoga odkotalila.
Zgradite tri drsalnice z različnimi nagibi. Vsaka drsalnica naj bo v širini dveh dolgih lesenih
kock. Višina je odvisna od števila kock, na katere boste naslonili drsalnico. Prva drsalnica naj bo
najnižja, druga malo višja in tretja najvišja.
Potek dejavnosti
Ko bodo drsalnice zgrajene, naj otrok poskuša napovedati, kako daleč se bo žoga odkotalila. Po-
stavi naj se na mesto, do koder misli, da se bo žoga odkotalila in naj ga označi s papirnato piko ali
drugo oznako.
Otrok naj žogo položi na vrh drsalnice in jo spusti.
Otroci naj na svoji drsalnici opravijo nekaj preizkusov. Po končani dejavnosti spodbujajte otroke k
preverjanju lastnih hipotez. So menili, da se bo žoga kotalila dlje? Kaj se je zgodilo? Zakaj? Kaj mi-
slijo, od česa je odvisna hitrost in dolžina kotaljenja – od žoge ali drsalnice? Kako bi to ugotovili?
Otroci bodo ugotavljali vzroke za hitrost in dolžino kotaljenja ter spoznali, da višja kot je drsalni-
ca (njen nagib), hitreje in dlje se žoga kotali.
Nadgradnja dejavnosti
Otrokom pojasnite, da raziskovalci svoja opažanja zapišejo. Skupaj z otroki pripravite razpredelni-
ce za beleženje svojih ugotovitev.
Otroci naj kotalijo žogo tudi po toboganih na igrišču. Uporabljajte žoge različnih velikosti in tež.
Do kakšnih ugotovitev so prišli otroci na osnovi opazovanja?
104