Page 106 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 106
čna sredstva in materiali
Tulci papirnatih brisač ali toaletnega papirja, tempera barve, aluminijasta folija, debelejši papir, ela-
stika, trakovi in vrvi, semena, frnikole, zamaški od steklenic/plastenk, kolaž papir, krep papir, lepilo.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Otroci naj pobarvajo kartonaste tulce. Ko se barva posuši, naj eno stran tulca prekrijejo z alumi-
nijasto folijo ali z debelejšim papirjem in ga pritrdijo z elastiko. Med izvedbo dejavnosti spodbu-
jajte otroke k medsebojni pomoči.
Tulec napolnite s semeni, frnikolami ali z zamaški od steklenic/plastenk.
Zaprite še drugi konec tulca.
Zunanjost tulca naj otroci še dodatno okrasijo.
Potek dejavnosti
Otroci naj se posedejo v krogu. Izbrani otrok naj določi ritem, ki ga bo zaigral na tolkalo in katere-
mu bo sledila cela skupina. Primer: ritem oblikujte na osnovi imena otroka, npr. Ma-ja – dva udar-
ca; Ma-ti-ja – trije udarci.
Otroke spodbudite k ugotavljanju, kako nastane zvok. S svojimi inštrumenti naj proizvajajo raz-
lične ritme. Povprašajte jih, kakšen zvok nastane, če se tolkalo kotali ali če ga narahlo potresejo.
Nadgradnja dejavnosti
Zaigrajte melodijo ali pa jo predvajajte, otroci naj korakajo po prostoru in melodijo spremljajo s tolkalom.
Otroke prosite, da vam opišejo glasbeni vzorec. Primer: udarec, udarec, pavza, udarec, udarec, pavza.
Sodelovanje z družinami
Starše prosite, naj otroke naučijo pesmico iz svojega otroštva. Skupaj naj jo zapojejo ter z dlanmi ali
doma izdelanim tolkalom spremljajo ritem.
Brenčalo
Namen in cilji dejavnosti
Z igranjem na brenčalo otroci odkrivajo, kako se trese zrak, kako vibrira povoščen papir in proi-
zvaja visoke ali nizke tone.
Otroci spoznavajo zakonitost, da počasne vibracije ustvarjajo nižje tone in da hitre vibracije ustvar-
jajo visoke tone.
Učna sredstva in materiali
Tulci toaletnega papirja, tempera barve, čopiči, barvni papir, lepilo, povoščen papir, elastika, flomastri.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite barvni papir, flomastre in barve.
Spodbudite otroke, da okrasijo tulce.
Brenčalo izdelajte tako, da s kosom povoščenega papirja prekrijete eno odprtino tulca in ga pri-
trdite z elastiko.
Mlajši otroci bodo morda potrebovali pomoč starejših otrok, vzgojitelja ali vzgojiteljice.
Potek dejavnosti
Otroci naj v brenčalo potiho zabrundajo ali zamomljajo. Nato naj poskušajo glasneje.
106
Tulci papirnatih brisač ali toaletnega papirja, tempera barve, aluminijasta folija, debelejši papir, ela-
stika, trakovi in vrvi, semena, frnikole, zamaški od steklenic/plastenk, kolaž papir, krep papir, lepilo.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Otroci naj pobarvajo kartonaste tulce. Ko se barva posuši, naj eno stran tulca prekrijejo z alumi-
nijasto folijo ali z debelejšim papirjem in ga pritrdijo z elastiko. Med izvedbo dejavnosti spodbu-
jajte otroke k medsebojni pomoči.
Tulec napolnite s semeni, frnikolami ali z zamaški od steklenic/plastenk.
Zaprite še drugi konec tulca.
Zunanjost tulca naj otroci še dodatno okrasijo.
Potek dejavnosti
Otroci naj se posedejo v krogu. Izbrani otrok naj določi ritem, ki ga bo zaigral na tolkalo in katere-
mu bo sledila cela skupina. Primer: ritem oblikujte na osnovi imena otroka, npr. Ma-ja – dva udar-
ca; Ma-ti-ja – trije udarci.
Otroke spodbudite k ugotavljanju, kako nastane zvok. S svojimi inštrumenti naj proizvajajo raz-
lične ritme. Povprašajte jih, kakšen zvok nastane, če se tolkalo kotali ali če ga narahlo potresejo.
Nadgradnja dejavnosti
Zaigrajte melodijo ali pa jo predvajajte, otroci naj korakajo po prostoru in melodijo spremljajo s tolkalom.
Otroke prosite, da vam opišejo glasbeni vzorec. Primer: udarec, udarec, pavza, udarec, udarec, pavza.
Sodelovanje z družinami
Starše prosite, naj otroke naučijo pesmico iz svojega otroštva. Skupaj naj jo zapojejo ter z dlanmi ali
doma izdelanim tolkalom spremljajo ritem.
Brenčalo
Namen in cilji dejavnosti
Z igranjem na brenčalo otroci odkrivajo, kako se trese zrak, kako vibrira povoščen papir in proi-
zvaja visoke ali nizke tone.
Otroci spoznavajo zakonitost, da počasne vibracije ustvarjajo nižje tone in da hitre vibracije ustvar-
jajo visoke tone.
Učna sredstva in materiali
Tulci toaletnega papirja, tempera barve, čopiči, barvni papir, lepilo, povoščen papir, elastika, flomastri.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite barvni papir, flomastre in barve.
Spodbudite otroke, da okrasijo tulce.
Brenčalo izdelajte tako, da s kosom povoščenega papirja prekrijete eno odprtino tulca in ga pri-
trdite z elastiko.
Mlajši otroci bodo morda potrebovali pomoč starejših otrok, vzgojitelja ali vzgojiteljice.
Potek dejavnosti
Otroci naj v brenčalo potiho zabrundajo ali zamomljajo. Nato naj poskušajo glasneje.
106