Page 108 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 108
adgradnja dejavnosti
Preko pokrovk napnite različno dolge elastike. Zabrenkajte na elastiko in prisluhnite različnim
zvokom. Otroke povprašajte po zvoku, na primer: »Kakšen zvok oddajajo različno velike pokrov-
ke?« Elastiko na določenih mestih pritrdite z lepilnim trakom in prisluhnite drugačnim zvokom.
Nekaj steklenic iz nelomljivega stekla napolnite z različno količino vode. Otroci naj po stekleni-
ci udarjajo s kovinsko žlico ali vilicami. Zastavite jim naslednja vprašanja: »Kakšen zvok nastaja?
Kaj vpliva na to, da se pojavijo različni zvoki? Kaj se bo zgodilo, če uporabimo prazno steklenico?«
Otroci naj trkajo po prazni steklenici ali pihajo v vrat steklenice in proizvajajo različne zvoke.
Na sprehodu po vrtcu ali na igrišču naj otroci prepoznavajo različne zvoke. Zvoke posnemite, da
jih boste lahko poslušali večkrat.
Pripravite preglednico z vizualnim prikazom predmetov, ki proizvajajo zvok – sliko smetarskega
vozila, sliko ptice – otroci pa naj poskušajo ponoviti glasove, zvoke, ki so jih slišali.
Sodelovanje z družinami
Staršem svetujte, da oblikujejo »družinski orkester« in uporabijo instrumente, ki so jih sami iz-
delali doma. V vrtcu organizirajte glasbeni večer in povabite družine, da predstavijo njihov »dru-
žinski orkester.«
Brenkalo
Namen in cilj dejavnosti
Izdelava glasbil in igranje nanje pri otrocih ustvarja osnovno razumevanje vibracij, nasičenosti zvo-
ka in tonov.
Otroci raziskujejo in prepoznavajo visoke in nizke tone.
Ob pogovoru z otroki in primerjavi zvokov otroci odkrivajo, da krajše elastike proizvajajo višje
tone, daljše elastike pa nižje tone.
Učna sredstva in materiali
Škatla za čevlje s pokrovom, elastika, škarje, kartonski tulec, palice ali svinčniki.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Prosite starše, da izdelajo nekaj brenkal iz škatel za čevlje. S škarjami naj izrežejo ovalno odprti-
no na sredini pokrova škatle.
Pokrov naj položijo na škatlo in čezenj napnejo štiri elastike. Elastike naj bodo med seboj odda-
ljene približno 2,5 cm.
Na vrhu instrumenta lahko dodajo tudi kartonasti tulec ter svinčnike oziroma palice (glej sliko).
108
Preko pokrovk napnite različno dolge elastike. Zabrenkajte na elastiko in prisluhnite različnim
zvokom. Otroke povprašajte po zvoku, na primer: »Kakšen zvok oddajajo različno velike pokrov-
ke?« Elastiko na določenih mestih pritrdite z lepilnim trakom in prisluhnite drugačnim zvokom.
Nekaj steklenic iz nelomljivega stekla napolnite z različno količino vode. Otroci naj po stekleni-
ci udarjajo s kovinsko žlico ali vilicami. Zastavite jim naslednja vprašanja: »Kakšen zvok nastaja?
Kaj vpliva na to, da se pojavijo različni zvoki? Kaj se bo zgodilo, če uporabimo prazno steklenico?«
Otroci naj trkajo po prazni steklenici ali pihajo v vrat steklenice in proizvajajo različne zvoke.
Na sprehodu po vrtcu ali na igrišču naj otroci prepoznavajo različne zvoke. Zvoke posnemite, da
jih boste lahko poslušali večkrat.
Pripravite preglednico z vizualnim prikazom predmetov, ki proizvajajo zvok – sliko smetarskega
vozila, sliko ptice – otroci pa naj poskušajo ponoviti glasove, zvoke, ki so jih slišali.
Sodelovanje z družinami
Staršem svetujte, da oblikujejo »družinski orkester« in uporabijo instrumente, ki so jih sami iz-
delali doma. V vrtcu organizirajte glasbeni večer in povabite družine, da predstavijo njihov »dru-
žinski orkester.«
Brenkalo
Namen in cilj dejavnosti
Izdelava glasbil in igranje nanje pri otrocih ustvarja osnovno razumevanje vibracij, nasičenosti zvo-
ka in tonov.
Otroci raziskujejo in prepoznavajo visoke in nizke tone.
Ob pogovoru z otroki in primerjavi zvokov otroci odkrivajo, da krajše elastike proizvajajo višje
tone, daljše elastike pa nižje tone.
Učna sredstva in materiali
Škatla za čevlje s pokrovom, elastika, škarje, kartonski tulec, palice ali svinčniki.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Prosite starše, da izdelajo nekaj brenkal iz škatel za čevlje. S škarjami naj izrežejo ovalno odprti-
no na sredini pokrova škatle.
Pokrov naj položijo na škatlo in čezenj napnejo štiri elastike. Elastike naj bodo med seboj odda-
ljene približno 2,5 cm.
Na vrhu instrumenta lahko dodajo tudi kartonasti tulec ter svinčnike oziroma palice (glej sliko).
108