Page 108 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 108
adgradnja dejavnosti
Preko pokrovk napnite različno dolge elastike. Zabrenkajte na elastiko in prisluhnite različnim
zvokom. Otroke povprašajte po zvoku, na primer: »Kakšen zvok oddajajo različno velike pokrov-
ke?« Elastiko na določenih mestih pritrdite z lepilnim trakom in prisluhnite drugačnim zvokom.
Nekaj steklenic iz nelomljivega stekla napolnite z različno količino vode. Otroci naj po stekleni-
ci udarjajo s kovinsko žlico ali vilicami. Zastavite jim naslednja vprašanja: »Kakšen zvok nastaja?
Kaj vpliva na to, da se pojavijo različni zvoki? Kaj se bo zgodilo, če uporabimo prazno steklenico?«
Otroci naj trkajo po prazni steklenici ali pihajo v vrat steklenice in proizvajajo različne zvoke.
Na sprehodu po vrtcu ali na igrišču naj otroci prepoznavajo različne zvoke. Zvoke posnemite, da
jih boste lahko poslušali večkrat.
Pripravite preglednico z vizualnim prikazom predmetov, ki proizvajajo zvok – sliko smetarskega
vozila, sliko ptice – otroci pa naj poskušajo ponoviti glasove, zvoke, ki so jih slišali.

Sodelovanje z družinami
Staršem svetujte, da oblikujejo »družinski orkester« in uporabijo instrumente, ki so jih sami iz-
delali doma. V vrtcu organizirajte glasbeni večer in povabite družine, da predstavijo njihov »dru-
žinski orkester.«

Brenkalo

Namen in cilj dejavnosti
Izdelava glasbil in igranje nanje pri otrocih ustvarja osnovno razumevanje vibracij, nasičenosti zvo-
ka in tonov.
Otroci raziskujejo in prepoznavajo visoke in nizke tone.
Ob pogovoru z otroki in primerjavi zvokov otroci odkrivajo, da krajše elastike proizvajajo višje
tone, daljše elastike pa nižje tone.

Učna sredstva in materiali
Škatla za čevlje s pokrovom, elastika, škarje, kartonski tulec, palice ali svinčniki.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Prosite starše, da izdelajo nekaj brenkal iz škatel za čevlje. S škarjami naj izrežejo ovalno odprti-

no na sredini pokrova škatle.
 Pokrov naj položijo na škatlo in čezenj napnejo štiri elastike. Elastike naj bodo med seboj odda-

ljene približno 2,5 cm.
 Na vrhu instrumenta lahko dodajo tudi kartonasti tulec ter svinčnike oziroma palice (glej sliko).

108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113