Page 100 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 100
otek dejavnosti
Ob risbi reke se z otroki pogovarjajte o rekah, ki jih otroci poznajo. Pogovarjajte se o tem, kako reko
prečkajo avtomobili, ljudje ali živali. Ko omenijo mostove, jih takoj povabite, da pričnejo z gradnjo
mostov. Če otroci mostov ne bodo omenili, jih povabite, da si ogledajo slike mostov, ki ste jih pri-
lepili na stene kotička.
Pri tej dejavnosti upoštevajte različne razvojne stopnje otrok in njihove različne interese. Nekateri
otroci bodo gradili enostavne mostove.
Starejše otroke spodbudite, da poskušajo zgraditi zahtevnejše konstrukcije. Z odprtimi vprašanji
jih spodbujajte k razmišljanju o moči konstrukcije, prometu, ki se odvija na mostu in pod njim, itd.

Nadgradnja dejavnosti
Igrajte se tako, da postavite makete kamnov »v vodo.« Otroke prosite, da reko prečkajo tako, da
stopajo po kamnih. Dejavnost spodbuja razvoj grobe motorike in koordinacije.
Oglejte si most v vaši bližini. Oglejte si promet na njem in pod njim. Opazujte most in ga čim bolj
natančno opišite. Iz česa je zgrajen – iz kamnov, kock, lesa, jekla? Na kakšen način je zgrajen? Ka-
kšne oblike je?

Sodelovanje z družinami
Starše seznanite z dejavnostjo, ki poteka v vaši igralnici. Vzpodbudite jih, da na sprehodih opazu-
jejo različne velikosti stavb, načine gradnje, štejejo okna, primerjajo dolžino mostov ter z odprtimi
vprašanji otroke spodbujajo k opazovanju, razmišljanju in pogovoru. Staršem nanizajte nekaj pri-
merov odprtih vprašanj.

Dvigalo

Namen in cilji dejavnosti
Ob igri s kockami se otroci seznanjajo s konceptom stabilnosti in ravnotežja ter razvijajo prostor-
sko predstavo.

Učna sredstva in materiali
Tulec (od toaletnega papirja ali papirnatih brisač), škarje, luknjač za papir, vrv, škatla.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Škatli odrežite stranico. V vsako stranico škatle naredite luknjo z luknjačem.
 Na obeh koncih tulca naredite po dve luknji. Odrežite dve enako dolgi vrvi. Vrv vpeljite skozi

luknjo na škatli, pretaknite skozi luknji na eni strani tulca in jo privežite v naslednjo luknjo na
škatli. Enako naredite z drugo vrvjo. Vrvi naj se med seboj križata.
 Z navijanjem vrvi na tulec dobite dvigalo.

100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105