Page 102 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 102
čna sredstva in materiali
Karton, lesene kocke, flomastri, lesene palice, vrtalnik, lepilo.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Iz kartona oblikujte zbirko prometnih znakov in drugih oznak, npr. semafor, »stop« znak, znak

»prehod za pešce,« znak »otroci na cesti« ipd.
 V kocke iz lesa zvrtajte luknje.
 Vsak posamezen znak prilepite na leseno palico in jo vstavite v odprtino na leseni kocki.
 Skupaj z otroki poiščite prostor za shranjevanje prometnih znakov.

Potek dejavnosti
Opazujte igro otrok v kotičku s kockami in prisluhnite njihovemu pogovoru. Če se igrajo z avto-
mobilčki in gradijo ceste, jim ponudite prometne znake in razložite njihov pomen.
Otroke spodbudite k poimenovanju objektov, ki jih gradijo. Na papir zapišite naziv objekta in ga
postavite ob objekt. Oznake oziroma napise zapišite na trši papir, objekt lahko predstavite tudi
simbolno. Oznake shranite, morda jih bodo otroci želeli uporabiti večkrat. Napisi so spodbuda za
celostno opismenjevanje. Skupaj s prometnimi znaki oblikujte maketo mesta s cestami, ulicami in
prometnimi znaki.
Otrokom ponudite določeno oznako, s katero dobijo iztočnico za nadaljnjo gradnjo.

Nadgradnja dejavnosti
Pojdite na sprehod. Opazujte promet, prometne znake in kako le-ti uravnavajo tok prometa. Pri-
sluhnite hrupu prometa.
Prebirajte in listajte knjige o prometu, vozilih, prometnih znakih. Pravila lahko prenesete tudi na
druga področja življenja. Spodbujajte otroke k razmišljanju o različnih pravilih, ki jih poznajo.

Sodelovanje z družinami
Izkoristite prihode in odhode otrok ter starše povabite v oddelek. Pokažite jim konstrukcije, ki so
jih otroci oblikovali v kotičku s kockami. Opozorite jih na vse podrobnosti, ki so jih otroci izdelali.
Starše seznanite, da se boste v oddelku pogovarjali o prometu. Prosite jih, naj se tudi doma pogovar-
jajo o prometnih znakih, ki jih opazijo na cesti. To bo otrokom pomagalo pri prepoznavanju pome-
na sporočila prometnih znakov, prepoznavanje simbolov pa je ena prvih stopenj v opismenjevanju.

Garaža za avtomobile

Namen in cilji dejavnosti
Otroci se urijo v primerjanju, štetju in urejanju.

Učna sredstva in materiali
Različne kartonaste škatle (škatle od mleka ipd.), lepilo, škarje, kartončki, flomaster, vozila.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Odrežite zgornjo ploskev škatle.
 Pripravite kartončke s številkami: kartonček razdelite na polovico, na eno stran narišite pike, na

drugo stran pa ustrezno številko (uporabite številke od 1 do 5).
 Kartonček prilepite na pročelje posamezne garaže.
 Vozila opremite z oštevilčenimi kartončki.

102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107