Page 107 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 107
oke spodbudite, da proizvajajo visoke in nizke tone.
Otroci naj preizkušajo še druge načine, da se bo brenčalo pričelo tresti, vibrirati.
S celotno skupino zaigrajte pesem.
Če kateri od otrok želi, naj pesem zaigra sam.

Nadgradnja dejavnosti
Predvajajte zgoščenko ali glasbo zaigrajte v živo. Otroci naj korakajo po prostoru in z brenčalom
spremljajo glasbo.
Skupina otrok naj v brenčalo brunda na različne načine. Nato naj drugi otroci poskušajo posnema-
ti enak glasbeni vzorec. Primer: glasbeni vzorci so lahko: visok ton, nizek ton, visok ton; visok ton,
visok ton, nizek ton, nizek ton ipd.

Lesena harfa

Namen in cilji dejavnosti
Dejavnost spodbuja otroke k igranju na različne inštrumente.

Učna sredstva in materiali
Lesena deska, elastike, žeblji, flomastri, kladivo.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Vzemite kos deske. Na levo stran zabijte tri žeblje, enega pod drugega. Razdalja med žeblji naj bo

enaka. Potegnite diagonalno črto od desnega zgornjega roba proti levemu spodnjemu robu. Na
črto v isti ravnini z že zabitimi žeblji zabijte po en žebelj. Med obema žebljema napnite elastiko.
Pomagajte si s sliko.
Slika 49: Lesena harfa

Potek dejavnosti
Otroci naj zabrenkajo na harfo.
Predlagajte jim, naj na zadnji konec harfe približajo uho, da zaslišijo zven in dolžino tona.
Otroke vzpodbudite k ugibanju, katera struna proizvaja najvišji in katera najnižji ton.

107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112