Page 98 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 98
be ob menjavi letnih časov, vplive dežja, vetra in drugih vremenskih pojavov. Otroci naj med
sabo primerjajo »svoja« drevesa.
Ta naravoslovna dejavnost oblikuje odnos otrok do narave in razvija sposobnosti opazovanja, spo-
razumevanja in komuniciranja.
Odrasli postavljajo odprta vprašanja in poslušajo razmišljanja otrok o naravi.

Učna sredstva in materiali
Vrvi različnih barv, svinčnik in papir, barvice ali flomastri.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Ko si otroci izberejo drevo, ki ga bodo opazovali, posamezno drevo označite z barvno vrvjo. Tako

boste otrokom pomagali, da si bodo zapomnili »svoje« drevo.
 Izdelajte »osebno izkaznico« drevesa, na kateri bodo podatki o tem, kje se drevo nahaja, ime-

na otrok, ki so ga posvojili, barva vrvi, s katero je drevo označeno, vrsta drevesa, približna viši-
na, obseg debla ipd.

Potek dejavnosti
V jesenskih mesecih oblikujte skupine od 4 do 5 otrok in jih peljite na sprehod po okolici. Otro-
ci naj bodo posebej pozorni na drevesa. Vsaka skupina otrok naj si izbere po eno drevo, ki ga bodo
posvojili. Ko si drevo izberejo, naj ga narišejo. Nato naj v manjših skupinah ugotavljajo njegove po-
sebnosti: ugibajo naj, kako visoko je, kakšen je obseg debla, kakšno je na dotik, kakšen vonj ima,
kakšne liste ima itd. Skupine naj drevo večkrat opazujejo v različnih letnih časih in opisujejo spre-
membe: kakšno je drevo, ko ozeleni, ko odvrže listje, ko je zasneženo, spomladi, ko pričenjajo rasti
prvi poganjki, ko se pojavijo cvetovi in semena.
Fotografirajte spremembe na drevesu v posameznih letnih časih in jih shranite v »osebno izkazni-
co« drevesa.

Nadgradnja dejavnosti
Primerjajte lubje, listje in semena dreves, ki so jih otroci posvojili. V čem se razlikujejo? V čem so
si podobni? Pozornost starejših otrok usmerite na liste dreves. Opazujejo naj podrobnosti, v kate-
rih se listi razlikujejo med seboj.
Otroke spodbudite, da dajo svojemu drevesu ime. Oblikujejo naj zgodbo o svojem drevesu. Neka-
teri otroci bodo k zgodbi narisali tudi risbo. Spoznajte botanična imena dreves.
Naredite odtise listov. Otroci naj zberejo čim več različnih listov. Izberite liste, ki niso preveč suhi
in krhki. Na gobo kanite nekoliko tempera barve. List pritisnite na gobo, nato pa odtisnite obar-
vano stran na papir.
Z drgnjenjem naredite odtis lubja ali listov. Kos papirja položite pod lubje drevesa. Odtis strukture
lubja naredite tako, da s ploščatim delom svinčnika podrgnete po papirju. V igralnici lahko na po-
doben način naredite odtis listov.
V knjižnici si izposodite knjige in enciklopedije o drevesih. S posameznimi otroki pregledujte vse-
bino knjige in primerjajte podobnosti in razlike med drevesi.

Sodelovanje z družinami
Staršem predstavite projekt skupine. Ko obiščejo vrtec, naj jim otroci pokažejo drevo, ki so ga po-
svojili. Skupaj z njimi naj ga opazujejo. Spodbudite družine, da posvojijo drevo v svoji okolici.

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103