Page 94 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 94
 Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
se torej ob manjši izraženosti obeh eksternih oblik nadzora veča verjetnost
višje izraženosti internega lokusa nadzora, ki pa deluje motivirajoče v šol-
ski dejavnosti. Vsekakor pa iz strukturnega pogleda skupina tistih, ki so
manj šolsko uspešni, pripisuje vzroke (ne)uspehov eksternim oblikam lo-
kusa nadzora.
Tabela 12: Multipla regresijska analiza šolske uspešnosti v osnovni šoli – sociode-
mografske spremenljivke in interni lokus nadzora

V spodnjih tabelah so prikazi regresijskih analiz, kjer smo poleg vpli-
va posameznih dimenzij lokusa nadzora kontrolirali tudi vpliv sociode-
mografskih spremenljivk. Rezultati v Tabeli 12 kažejo, da ima v regresij-
ski analizi, podobno kot pri bivariatni analizi, interni lokus nadzora pozi-
tiven in statistično pomemben vpliv na šolsko uspešnost. Beta koeficient je
identičen Pearsonovemu, kar kaže, da socialna anksioznost ne deluje pre-
ko treh kontrolnih spremenljivk. Regresijski analizi dimenzij eksternega
lokusa nadzora kažeta na negativen vpliv obeh dimenzij na šolski uspeh v
osnovni šoli, pri čemer sta beti podobni Pearsonovim koeficientom.

Tabela 13: Multipla regresijska analiza šolske uspešnosti v osnovni šoli – sociode-
mografske spremenljivke in eksterni lokus nadzora – močni drugi
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99