Page 72 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 72
 Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
Slika 11: Socialna anksioznost po kvartilih in šolska uspešnost, po spolu

Z drugimi besedami, povezanost med šolsko uspešnostjo in socialno an-
ksioznostjo je negativna in šibka, vendar ni statistično značilna (Pearson
r = -0,04 ; p > 0,05). Tabela 8 prikazuje rezultate regresijske analize, kjer
smo poleg vpliva socialne anksioznosti kontrolirali tudi vpliv sociodemo-
grafskih spremenljivk. Kontrola slednjih je bistvena upoštevajoč raziskave,
ki kažejo na povezanost sociodemografskih spremenljivk (npr. socioeko-
nomskega statusa) in anksioznosti.27

Rezultati v Tabeli 8 kažejo, da ima v regresijski analizi, podobno kot
pri bivariatni analizi, socialna anksioznost negativen vpliv na šolsko uspe-
šnost, vendar ta ponovno ni statistično značilen. Beta koeficient je identi-
čen Pearsonovemu, kar kaže, da socialna anksioznost ne deluje preko treh
kontrolnih spremenljivk.

27 S. S. Luthar, S. J. Blatt, Differential Vulnerability of Dependency and Self-Criticism Among
Disadvantaged Teenagers, Journal of Research on Adolescence (1995), št. 4.
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77