Page 77 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 77
Samopodoba in samospoštovanje ter šolska uspešnost 
Po naših ugotovitvah je med odtujenostjo in šolsko uspešnostjo šibka,
vendar statistično značilna povezanost (r = 0,08; p < 0,01). Odtujenost na-
kazuje nižjo šolsko uspešnost. Če opazujemo povezanost po kvartilih od-
tujenosti, se izkaže povezanost bolj nazorno. Čeprav Slika 12 kaže pravza-
prav majhne razlike, te očitno izpričujejo o povezanosti konstruktov, šol-
ska uspešnost prične upadati že po drugem kvartilu (prvoten neznaten
dvig ni statistično značilen).
Tabela 9: Multipla regresijska analiza šolske uspešnosti v osnovni šoli – sociode-
mografske spremenljivke in odtujenost

Preverimo robustnost ugotovitve s sociodemografskimi prediktorji. Re-
gresijski model, nakazan v Tabeli 9, kaže, da odtujenost izgubi nekaj signi-
fikantnosti in moči, ob navzočnosti odločilnih sociodemografskih dejav-
nikov. Vendar odtujenost ostaja relevanten prediktor in pojav, na katerega
je treba biti pozoren. Morda bi drugačna operacionalizacija konstrukta od-
tujenosti, ki bi izrecno nakazovala odtujenost v delovnem, učnem procesu,
privedla do jasnejših rezultatov.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82