Page 71 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 71
Socialna anksioznost in šolska uspešnost 
kognitivno, afektivno in vedenjsko.25 Instrument je bil sestavljen iz šestih
trditev Likertovega tipa (1 = netipično zame, 5 = tipično zame). Lestvica je
dosegla visoko stopnjo interne konsistentnosti (C. Alpha = 0,825). Zane-
sljivost in veljavnost lestvice se je poprej že izkazala v raziskavi slovenskih
mladostnikov.26

Slika 10: Socialna anksioznost po kvartilih in šolska uspešnost

Učence smo rangirali glede na stopnjo socialne anksioznosti v štiri sku-
pine. Slika 10 prikazuje šolsko uspešnost učenca glede na pripadnost kvar-
tilu. Slika 10 in ANOVA test pokažeta, da pripadnost skupini z najmanjšo
socialno anksioznostjo pomeni višjo šolsko uspešnost, vendar razlike med
skupinami niso statistično značilne (p > 0,05) (gl. tudi Sliko 11, ki prika-
zuje vrednosti ločene po spolu).

25 M. Seeman, Alienation and Anomie, v: J. P. Robinson, P. R. Shaver, L. S. Wrightsman (ur.),
Measures of Personality and Social Psychological Attitudes, Academic Press, London 1990.
26 A. Avsec, B. Bajec, Validation of the slovene version of the self-consciousness scale, Psiholo-
ška obzorja (2006), št. 1.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76