Page 73 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 73
Socialna anksioznost in šolska uspešnost 

Tabela 8: Multipla regresijska analiza šolske uspešnosti v osnovni šoli – sociodemo-
grafske spremenljivke in socialna anksioznost

Za konec naj opozorimo, da bi bila preučevana povezanost socialne an-
ksioznosti in šolske uspešnosti verjetneje močnejša v primeru drugačne za-
stavitve anksioznosti;28 npr. pri nekaterih drugih tipih anksioznosti,29 pri
ožje zastavljeni testni anksioznosti30 in izvajalski anksioznosti31, kot tudi
pri posameznih komponentah socialne anksioznosti.32 Prav tako je po-
membno poudariti, da so različne dimenzije anksioznosti medsebojno po-
zitivno povezane33 in utegnejo imeti kumulativni učinek. V tej luči neka-
tere študije kažejo, da nekateri konstrukti, ki označujejo dojemanje sebe,
na šolsko uspešnost nimajo individualnega vpliva, da se pa vpliv izkaže v

28 R. Alpert, R. Haber, Anxiety in academic achievement situations, Journal of Abnormal and
Social Psychology (1960), št. 61.
29 N. Endler, L. Kantor, P.-J. D., State-trait coping, state-trait anxiety and academic performan-
ce, Personality and Individual Differences (1994), št. 5. S. Zirkel, Developing Independence in a
Life Transition: Investing the Self in the Concerns of the Day, Journal of Personality and Soci-
al Psychology (1992), št. 3.
30 M. Hojat, J. Gonnella, J. Erdmann, W. Vogel, Medical students’ cognitive appraisal of stres-
sful life events as related to personality, physical well-being, and academic performance: a lon-
gitudinal study Personality and Individual Differences (2003), št. 1. E. Rukholm, G. Viverais, A
multifactorial study of test anxiety and coping responses during a challenge examination, Nur-
se Education Today (1993), št. 2. R. Smith, D. Arnkoff, T. Wright, Test Anxiety and Academic
Competence: A Comparison of Alternative Models, Journal of Counseling Psychology (1990), št.
3. D. Lopez, Social cognitive influences on self-regulated learning: The impact of action-con-
trol beliefs and academic goals on achievement-related outcomes, Learning and Individual Dif-
ferences (1999), št. 3. C. Wolters, S. Yu, P. Pintrich, The relation between goal orientation and
students‘ motivational beliefs and self-regulated learning, Learning and Individual Differences
(1996), št. 3.
31 K. Habe, Izvajalska anksioznost pri glasbenikih, Psihološka obzorja (1998), št. 3.
32 M. Puklek Levpušček, Development of the two forms of social anxiety, Psihološka obzorja
(2004), št. 3.
33 I. Newbegin, A. Owens, Self-esteem and anxiety in secondary school achievement, Journal of
Social Behavior & Personality (1996), št. 11.
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78