Page 52 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 52
Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
Natančneje, rezultati analize povprečij (ANOVA) med posameznimi
kvartili so pokazali, da pripadnost skupini z nižjo podporo in bližino oče-
ta pomeni praviloma nižji šolski uspeh (p < 0,05), pri čemer je razlika sta-
tistično značilna (p < 0,05) le med skrajnimi kvartili (med I. in med III.;
med I. in IV). Slednje se še bolj nazorno kaže v primeru, ko se namesto
podpore in bližine opazuje nadzor matere (slika 5).
Slika 5: Nadzor matere in šolski uspeh
Rezultati analize povprečij (ANOVA) med posameznimi kvartili so po-
kazali, da se pripadnost skupini z najnižjimi nadzorom (I., II. kvartil) sta-
tistično značilno (p < 0,05) povezuje z nižjim šolskim uspehom. Razlika
med III. in IV. kvartilom se ni izkazala za statistično značilno (p > 0,05).
V primeru nadzora očeta se je pokazalo, da le-ta izkazuje vpliv v ena-
ki smeri kot ga izkazuje na šolsko uspešnost nadzor matere, vendar razlike
med posameznimi kvartili niso bile statistično značilne (p > 0,05). Na ši-
bek vpliv nadzora očeta na šolsko uspešnost sicer kaže tudi nizek koefici-
ent povezanosti (r = 0,04, p > 0,05).
Natančneje, rezultati analize povprečij (ANOVA) med posameznimi
kvartili so pokazali, da pripadnost skupini z nižjo podporo in bližino oče-
ta pomeni praviloma nižji šolski uspeh (p < 0,05), pri čemer je razlika sta-
tistično značilna (p < 0,05) le med skrajnimi kvartili (med I. in med III.;
med I. in IV). Slednje se še bolj nazorno kaže v primeru, ko se namesto
podpore in bližine opazuje nadzor matere (slika 5).
Slika 5: Nadzor matere in šolski uspeh
Rezultati analize povprečij (ANOVA) med posameznimi kvartili so po-
kazali, da se pripadnost skupini z najnižjimi nadzorom (I., II. kvartil) sta-
tistično značilno (p < 0,05) povezuje z nižjim šolskim uspehom. Razlika
med III. in IV. kvartilom se ni izkazala za statistično značilno (p > 0,05).
V primeru nadzora očeta se je pokazalo, da le-ta izkazuje vpliv v ena-
ki smeri kot ga izkazuje na šolsko uspešnost nadzor matere, vendar razlike
med posameznimi kvartili niso bile statistično značilne (p > 0,05). Na ši-
bek vpliv nadzora očeta na šolsko uspešnost sicer kaže tudi nizek koefici-
ent povezanosti (r = 0,04, p > 0,05).