Page 50 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 50
 Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
la dve komponenti: (1) podporo in bližino matere/očeta; (2) nadzor ma-
tere/očeta:
– Podpora in bližina matere/očeta: instrument je bil oblikovan na osnovi
nabora šestih spremenljivk (3 mati, 3 oče), povzetih po Adolescent Fa-
mily Process measure, ki so se navezovale na aspekt bližine in podpore
(»Z materjo/očetom sem si bil(a) v zadnjem razredu OŠ bolj blizu ka-
kor večina ljudi moje starosti«; »Moja mati/oče mi je v zadnjem razre-
du OŠ zaupala/zaupal«; »Moja mati/moj oče mi je v zadnjem razredu
OŠ dajala/dajal pravo mero naklonjenosti«). Na tej osnovi je bila izraču-
nana sumirana spremenljivka »bližina in podpora_mati« (C. alphamati
= 0,78)/»bližina in podpora _oče« (C. alphaoče = 0,83).
Slika 3: Podpora in bližina matere ter šolski uspeh

– Nadzor matere/očeta: nadzor matere/očeta je bil opazovan preko nabora
šestih spremenljivk (3 mati, 3 oče), povzetih po Adolescent Family Pro-
cess measure. Instrument je vključeval naslednje trditve: »Kadar me v za-
dnjem razredu OŠ ni bilo doma, je moja mati/moj oče vedela/vedel, kje
sem.«; »Moja mati/oče je v zadnjem razredu OŠ želela/želel vedeti, kje
in s kom sem, ko me v prostem času ni bilo doma.«; »Moja mati/oče je
želela/želel v zadnjem razredu OŠ vedeti, kje sem, če se nisem vrnil(a)
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55