Page 114 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 114
 Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
V ZDA je npr. participacija mnogokrat dodaten selektivni kriterij pri vpi-
su na srednje šole in fakultete, kjer se upošteva oz. zahteva tudi izkazan na-
bor (ang. portfolio) izvenkurikularnih dejavnosti. Tako se zdi, da igrata pri
participaciji v strukturiranih dejavnostih v slovenskem okolju individual-
na želja ter interes učenca večjo (intrinzično) vlogo, in da je participacija
manj eksterno pogojena. Seveda tukaj ne gre izključiti potencialnih dru-
gih zunanjih motivov (vpliva skupine vrstnikov, želje po širjenju oz. boga-
tenju socialnega in kulturnega kapitala, itd.).
Nazadnje pa je potrebno omeniti, da utegnejo, glede na njihov dopri-
nos in pomen za šolski in družbeni uspeh posameznika, predvsem znotraj-
šolske organizirane dejavnosti postati dejavnik družbene neenakosti kot
oblika ekskluzivne dobrine,41 še posebej če jih pojmujemo kot pomemb-
no obliko socialnega kapitala.42 Na drugi strani pa lahko imajo tudi obra-
ten, družbeno pozitiven učinek, v smislu omogočanja in večanja kompe-
tenc in znanja depriviligiranim slojem ter s tem (ne)posredno tudi druž-
beno mobilnost.

41 N. Flores-González, The structuring of extracurricular opportunities and Latino student re-
tention, Jornal of poverty (2000), št. 1/2.
42 A. Feldman, J. Matjasko, The Role of School-Based Extracurricular Activities in Adolescent
Development: A Comprehensive Review and Future Directions, Review of Educational Resear-
ch (2005), št. 2.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119