Page 100 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 100
 Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
višjim šolskim uspehom (Pearsonov r = 0,48; p < 0,05). To povezavo in sta-
tistično pomembnost razlik med kvartilnimi skupinami pa potrjujejo tudi
rezultati analize variance (ANOVA), iz katere lahko izpeljemo distinktiv-
nost posameznih kvartilnih skupin v navezavi na stopnjo inteligentnosti
(p > 0,05).
Slika 19: Inteligentnost po kvartilih in šolska uspešnost

Signifikantno prediktorno povezanost kažejo tudi rezultati regresijske
analize, kjer smo poleg vpliva stopnje inteligentnosti kontrolirali tudi vpliv
sociodemografskih spremenljivk. Rezultati so prikazani v Tabeli 15.

Med ostalimi spremenljivkami v raziskavi je najpomembnejši korelat
stopnje inteligentnosti vrsta šole (r > 0,3), med pomembnejšimi pa so še
pozitivna povezava z navezanostjo na šolo in negativna povezava s pomočjo
šole in inštruktorjev ter šolsko deviantnostjo (r > 0,2). Na splošno je mogo-
če reči, da spremenljivke, ki merijo družbeno-ekonomski položaj družine,
njeno strukturo in velikost, izkazujejo relativno marginalno stopnjo pove-
zanosti s sposobnostmi, pri čemer odstopata kulturni kapital (r = 0.17, p <
0,001) in izobrazba matere (r = 0.14, p < 0,001). Marginalni vpliv lahko
pripišemo tudi spremenljivkam, ki se navezujejo na procese socializacije, in
spremenljivkam osebnostnega profila.
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105