Page 164 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 164
 Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb

vati, zato je treba premisliti, kaj bi lahko štelo kot dokaz uresničevanja dolo-
čenega kriterija. Zbiranje izdelkov v osebnem portfoliu nam lahko pomaga
doseči ta cilj. Na ta način mora vzgojitelj materiale, ki jih bo dal v portfolio,
preučiti in ugotoviti, kateri najbolje dokumentira njegovo delo in ustreza
zahtevanemu kriteriju oziroma standardu (npr. komunikacija s starši). Ob
oblikovanju osebnega portfolia vzgojitelj neprestano čuti in prakticira po-
trebo po refleksiji svojega dela, zaveda se, kaj vse je naredil, in tako se tudi
spremeni njegov odnos do svojega dela. Vendar je tudi v tem primeru v od-
nosu do portfolia potrebno imeti izdelane evalvacijske kriterije.

f) Drugi dokazi

Med drugimi dokazi, ki jih lahko upoštevamo pri evalvaciji vzgojitelja,
je komunikacija s starši in okoljem, vpogled v vzgojiteljevo strokovna de-
javnost, projekti institucije ali določenega okolja, v katere se je vključil, pri-
meri izdelkov otrok ipd.

Sistem evalvacije vzgojitelja, ki vključuje perspektivo drugih na vzgojite-
lja, kot dodatek k neposrednemu opazovanju vzgojitelja v oddelku, se ime-
nuje »sistem 360 stopinj«. Ta sistem temelji na predpostavki, da vzgojite-
ljeve zmožnosti lahko gledamo z različnih vidikov. Te metode se zelo upo-
rabljajo v poslovnem svetu, lahko pa se prenašajo tudi v pedagoški svet, ko
se formalna evalvacija dopolnjuje npr. z opazovanjem kolegov, staršev ali s
proučevanjem mnenj otrok. Katzova136 omenja pet različnih perspektiv, iz
katerih lahko gledamo na kakovost programa in jih lahko prenesemo tudi
na področje ocenjevanja kakovosti vzgojitelja:

— od zgoraj navzdol (z vidika ocene zunanjih opazovalcev),

— od spodaj navzgor (z vidika doživljanja otrok),

— od znotraj (z vidika ocene vzgojitelja),

— od zunaj navznoter (z vidika ocene staršev),

— od zunaj (vidik skupnosti).

V primeru evalvacije vzgojiteljev bi temu veljalo dodati še vidik ocenje-
vanja s strani drugih vzgojiteljev (kolegov) in ga poimenovati od znotraj
navznoter.

Otroci, starši in kolegi nam lahko dajo dokaze o vzgojiteljevem delu. Pri
načrtovanju takšnega sistema pa je posebno pozornost potrebno nameniti
veljavnosti teh informacij. Proučevanje mnenj otrok naj bo primerno staro-

136 L. G. Katz, Five perspectives on quality in early childhood programs, Urbana, Illinois: ERIC
Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, ERIC Document Reproduction
Service No. ED-351–148, 1993.
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169