Page 146 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 146
 Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb

— vodenje otroka v smeri proti ciljem in nudenjem ustrezne pomoči ob te-
žavah ter

— spodbujanju rasti in razvoja s primernimi viri, izkušnjami, spodbudami,
ki jih pripravi vzgojitelj.108

Sodobni pristopi vzgojitelju nalagajo drugačne vloge v oddelku, v vrtcu
in v javnosti. Jalongo in Isenbergova109 navajata naslednje vloge:

— reflektivni praktik,

— zagovornik otrok,

— specialist za otrokov razvoj,

— oblikovalec okolja,

— razvijalec kurikula,

— načrtovalec izobraževanja,

— evalvator,

— posredovalec in model,

— partner družinam,

— profesionalec,

— vodja oziroma upravljalec.

Že samo pogled na vsa opravila, ki naj bi jih obvladal, nam nedvoumno
kaže, kako zahtevno in kompleksno je njegovo delo. Samo v oddelku, če je
ta osredotočen na otroke, vzgojitelj igra različne med seboj zelo povezane
vloge. Le za lažje razumevanje bomo posamične vloge, kot jih definirajo ne-
kateri avtorji,110 prikazali ločeno.

Odločanje

Vzgojitelj vsak dan sprejema odločitve, ki vplivajo na to, kaj se otroci na-
učijo in kakšno mnenje imajo o sebi. V oddelku, ki je osredotočen na otro-

108 Prim. Barica Marentič Požarnik, Kako pomembna so pojmovanja znanja, učenja in poučevanja
za uspeh kurikularne prenove (drugi del), Sodobna pedagogika 49/4 (1988), 256.
109 M. R. Jalongo, J. P. Isenberg, Exploring Your Role – A Practitioner‘s Introduction to Early
Childhood Education, Merrill 2000, IX.
110 Judy Jablon, Creating Curriculum in Early Childhood, v: Mitchell, Davids (ur.), Exploration
with young children: A curriculum guide from the Bank Street School of Education, Mt. Rainer,
MD 1992, 121–132; Diane Trister Dodge, J. Jablon, Toni S. Bickart, Constructing curriculum
for primary grades, Washington D. C. 1994; Laura E. Berk, Adam Winsler, Scaffolding Chil-
dren‘s learning: Vygotsky and Early Childhood Education, 1995; Kate Burke Walsh, Na učenca
osredotočena metodologija dela v 2., 3. in 4. razredu osnovne šole, Ljubljana 2003; Lilian G. Katz,
Diane E. McClellan, Fostering Children‘s Social Competence: The teacher‘s role, Washington D.
C. 1997; M. R. Jalongo, J. P. Isenberg, n. d.
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151