Page 143 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 143
Sodobno razumevanje kakovosti v organizirani predšolski vzgoji 

— razmerje med številom odraslih in otrok v oddelku;

— število otrok v skupini;

— usposobljenost vzgojnega osebja;

— stalnost osebja;

— učni kontekst;

— stil komunikacije in interakcije na nivoju vzgojitelj-otroci ter vzgojitelj-
starši;

— varnost;

— rutina in uravnoteženost v razporejanju aktivnosti ipd.

Drugi avtorji pa raziskujejo specifične vidike kakovosti, kot so:

— strukturni vidik,102

— dinamični, interakcijski ali procesni vidik,103

— kontekstualni vidik in vidik združenih učinkov kakovosti programa ter
otrokovega domačega okolja.104

Bennett105 pa navaja naslednje vidike kakovosti:

— orientacijska kakovost, ki se ukvarja s pozornostjo, ki jo vlade namenja-
jo predšolskemu področju in proučuje njihove politike, zakonodajo, pra-
vilnike ipd.;

— strukturna kakovost, ki je primarno vezana na odgovornost administra-
cije, da zagotovi ustrezno fizično okolje za otroke (stavba, igrišče, peda-
goški materiali, ki so na voljo), kakovost in usposobljenost osebja, ustre-
zno preizkušen kurikulum, ki zadeva vsa področja otrokovega razvoja,
primerno razmerje med številom otrok in odraslih, ustrezne delovne po-

102 Allison K. Clarke-Stewart, Linda May Fitzgerald, Irvine Christian P. Gruber, Children at
home and in day care, Hillsdale, New Jersey 1984; C. Howes, J. Rubenstein, Determinants of
Toddler‘s experience in day care: Age of entry and quality of settings, Child Care Quarterly 14
(1985), 140–151.
103 D. Phillips, K. McCartney, S. Scarr, Bermuda Study, Report 1993; K. Špoljar, Analiza inter-
akcija odgajatelj-dijete u svrhu podizanja kvalitete odgojno-obrazovnog rada u dječjim vrtičima,
Studije i izveštaji, Zagreb 1986.
104 A. K. Clarke-Stewart, C. P. Gruber, L. M. Fitzgerald, n. d.; C. Howes, Relations between Ear-
ly Child Care and Schooling, Developmental Psychology 24, (1988), 53–57; K. McCartney, D.
Philips, Motherhood and child care, v: Hay Birns, (ur.), Different faces of motherhood, New York
1988; S. J. Kontos, Day care quality, family background and children‘s development, Baltimore
1987; Susan J. Kontos, Richard Fiene, Child care quality, compliance with regulation and chil-
dren’s development: The Pennsylvania study, v: Phillips (ur), Quality in child care: What does re-
search tell us?, Washington D. C. 1993.
105 J. Bennett, Early Childhood Services in the OECD Countries, Innocenti working paper,
UNICEF 2008.
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148