Page 140 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 140
Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb
Skupni cilji Vemo, kam gremo
Odgovornost za uspeh Moramo uspeti
Kolegialnost V tem smo skupaj
Neprestano izboljševanje To je lahko boljše
Vseživljenjsko učenje Vsi se neprestano učimo
Ko poskušamo nekaj novega, se učimo, pa
Pripravljenost na tveganje četudi delamo napake
Vedno je kdo, ki nam bo pomagal
Podpora Vsak lahko kaj prispeva
Medsebojno spoštovanje O naših razlikah se lahko pogovarjamo
Odprtost Dobro se počutimo
Proslavljanje in humor
Preglednica 5: Cilji v procesu spreminjanja vrtca.96
Drug pristop, ki naj bi prispeval k spreminjanju kakovosti, pa je v novi
paradigmi vodenja institucije, ki vodi k večji avtonomnosti, podpiranju in
izkoriščanju človeških virov v instituciji ter odpiranju k zainteresiranim
skupinam in posameznikom ter njihovemu aktivnemu vključevanju v obli-
kovanje politike posamezne institucije. Prav spreminjanju načina vodenja
namenjajo nekateri avtorji pomembno funkcijo v doseganju višje kakovo-
sti.97 In končno naj bi k višji kakovosti prispevali tudi drugačni pristopi k
profesionalnemu razvoju vzgojitelja. Ob vsem naštetem pa velja poudariti,
da se vsi ti pristopi običajno močno prepletajo in dopolnjujejo.
Kako ocenjujemo kakovost v organizirani predšolski
vzgoji
Obstajajo različni načini študija različnih kazalcev kakovosti. Katzova
opozarja,98 da v večini strokovnih gradiv, ki se ukvarjajo s vprašanji kako-
vosti v vrtcih, najdemo t. i. »pristop od zgoraj navzdol«, ki opredeljuje vr-
tec z značilnostmi, kot jih vidimo odrasli (razmerje med otroki in odrasli-
mi, kvalifikacija in stalnost osebja, kakšna je oprema, značilnosti interak-
cije med otroki in odraslimi, odnosi). Vse te kazalce je mogoče neposredno
opazovati. Po njenem mnenju lahko pričakujemo, da ti kazalci v resnici na-
povedujejo učinke vrtca.
96 Stoll, Fink, povzeto po: E. Pranckuniene, M. Vildžiuniene, K. B. Walsh, Step by Step to School
Improvement, Workshop materials, ISSA 2002.
97M.Fullan, Interview,The Journal ofthe NationalStaffDevelopment Council24/1(2009),55–58.
98 L. G. Katz, Perspectives on the Quality of Early Childhood Programs (referat na konferenci
EECERA), Wurchester 1992.
Skupni cilji Vemo, kam gremo
Odgovornost za uspeh Moramo uspeti
Kolegialnost V tem smo skupaj
Neprestano izboljševanje To je lahko boljše
Vseživljenjsko učenje Vsi se neprestano učimo
Ko poskušamo nekaj novega, se učimo, pa
Pripravljenost na tveganje četudi delamo napake
Vedno je kdo, ki nam bo pomagal
Podpora Vsak lahko kaj prispeva
Medsebojno spoštovanje O naših razlikah se lahko pogovarjamo
Odprtost Dobro se počutimo
Proslavljanje in humor
Preglednica 5: Cilji v procesu spreminjanja vrtca.96
Drug pristop, ki naj bi prispeval k spreminjanju kakovosti, pa je v novi
paradigmi vodenja institucije, ki vodi k večji avtonomnosti, podpiranju in
izkoriščanju človeških virov v instituciji ter odpiranju k zainteresiranim
skupinam in posameznikom ter njihovemu aktivnemu vključevanju v obli-
kovanje politike posamezne institucije. Prav spreminjanju načina vodenja
namenjajo nekateri avtorji pomembno funkcijo v doseganju višje kakovo-
sti.97 In končno naj bi k višji kakovosti prispevali tudi drugačni pristopi k
profesionalnemu razvoju vzgojitelja. Ob vsem naštetem pa velja poudariti,
da se vsi ti pristopi običajno močno prepletajo in dopolnjujejo.
Kako ocenjujemo kakovost v organizirani predšolski
vzgoji
Obstajajo različni načini študija različnih kazalcev kakovosti. Katzova
opozarja,98 da v večini strokovnih gradiv, ki se ukvarjajo s vprašanji kako-
vosti v vrtcih, najdemo t. i. »pristop od zgoraj navzdol«, ki opredeljuje vr-
tec z značilnostmi, kot jih vidimo odrasli (razmerje med otroki in odrasli-
mi, kvalifikacija in stalnost osebja, kakšna je oprema, značilnosti interak-
cije med otroki in odraslimi, odnosi). Vse te kazalce je mogoče neposredno
opazovati. Po njenem mnenju lahko pričakujemo, da ti kazalci v resnici na-
povedujejo učinke vrtca.
96 Stoll, Fink, povzeto po: E. Pranckuniene, M. Vildžiuniene, K. B. Walsh, Step by Step to School
Improvement, Workshop materials, ISSA 2002.
97M.Fullan, Interview,The Journal ofthe NationalStaffDevelopment Council24/1(2009),55–58.
98 L. G. Katz, Perspectives on the Quality of Early Childhood Programs (referat na konferenci
EECERA), Wurchester 1992.