Page 137 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 137
Sodobno razumevanje kakovosti v organizirani predšolski vzgoji
Slika 5: Rast možganov in javne investicije, namenjene otrokom.91
Investicije v učenje in razvoj v najzgodnejšem obdobju dokazuje tudi
Nobelov nagrajenec za ekonomijo Heckman, ki je razvil model ekonom-
ske upravičenosti investiranja v družine in servise za najmlajše otroke. Iz
krivulje na sliki 6 je razvidno, da je investicija tem bolj povrnjena, čim prej
začnemo vlagati v človeški kapital. Heckman med drugim dokazuje, da po-
litike, ki ogroženim družinam omogočajo dostop do vzgojno-izobraževal-
nih virov, skrbijo za zniževanje neenakosti in za dvig produktivnosti hkra-
ti. Opozarja tudi na to, da je poleg kognitivnih sposobnosti nujno razvija-
ti emocionalno stabilnost, samoregulacijo, socialnost in motivacijo za uče-
nje. Če otrok za razvoj teh sposobnosti v družini nima spodbudnega oko-
lja, potem naj to nalogo opravijo programi za otroke. Posebej pa bi vladne
politike morale po njegovem mnenju okrepiti servise za ogrožene družine
z otroki in ponujati programe za otroke in njihove starše.
91 Bruner et al., povzeto po: E. Vargas-Barón, n. d.
Slika 5: Rast možganov in javne investicije, namenjene otrokom.91
Investicije v učenje in razvoj v najzgodnejšem obdobju dokazuje tudi
Nobelov nagrajenec za ekonomijo Heckman, ki je razvil model ekonom-
ske upravičenosti investiranja v družine in servise za najmlajše otroke. Iz
krivulje na sliki 6 je razvidno, da je investicija tem bolj povrnjena, čim prej
začnemo vlagati v človeški kapital. Heckman med drugim dokazuje, da po-
litike, ki ogroženim družinam omogočajo dostop do vzgojno-izobraževal-
nih virov, skrbijo za zniževanje neenakosti in za dvig produktivnosti hkra-
ti. Opozarja tudi na to, da je poleg kognitivnih sposobnosti nujno razvija-
ti emocionalno stabilnost, samoregulacijo, socialnost in motivacijo za uče-
nje. Če otrok za razvoj teh sposobnosti v družini nima spodbudnega oko-
lja, potem naj to nalogo opravijo programi za otroke. Posebej pa bi vladne
politike morale po njegovem mnenju okrepiti servise za ogrožene družine
z otroki in ponujati programe za otroke in njihove starše.
91 Bruner et al., povzeto po: E. Vargas-Barón, n. d.