Page 118 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 118
 Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb

Področje vpliva Vir (raziskava)

Višji nivo sposobnosti reševanja socialnih Holloway, Reichart-Erickson, 1988
problemov

Manj resnih vedenjskih problemov Howes, Smith, Galinsky, 1995; Love, Ryer,
Faddis, 1992; Kontos, 1991

Boljša socialna prilagojenost in manj social- Dunn, 1993; Kontos, 1991
no deviantnega obnašanja

Otroci se manj upirajo odraslim Howes, Olenick, 1986; Peterson, Peter-
son, 1986

Otroci se v komunikaciji bolje obračajo tako Howes, Phillips, Whitebook, 1992
na odrasle kot na druge otroke

Višji nivo samoregulacije otrok Howes, Olenick, 1986

Otroci so bolj usmerjeni na dejavnost, nalo- McCartney in drugi, 1985; Phillips, McCa-

go, ki jo opravljajo rtney, Scarr, 1987

Višji nivo razvoja na področju razumevan- Cost, Quality and Child Outcomes Study
ja jezika Team, 1995; McCartney in drugi, 1985;
Schliecker, White, Jacobs, 1991

Otroci so boljši na testih predmatematičnih Stuber, 1992, Cost, Quality, and Child

sposobnosti (štetje, primerjanje) Outcomes Study Team, 1995

Otroci so boljši na testih verbalne inteli- McCartney, 1984
gentnosti

Otroci so kasneje v šoli manj moteči, bolj us- Howes, 1988
merjeni na naloge in pozorni

Otroci so kasneje v šoli bolj veseli, manj
boječi, bolj socialno kompetentni, imajo bolj Vandell, Henderson, Wilson, 1988
prijateljske odnose z vrstniki

Otroci, ki obiskujejo jasli, so kasneje bolj Howes, Hamilton, 1993
družabni, manj socialno izolirani, manj
agresivni

Otroci, ki obiskujejo jasli, so kasneje oseb- Lamb in drugi, 1988
nostno bolj zreli, imajo višjo stopnjo social-
nih sposobnosti v interakciji z vrstniki in
odraslimi

Otroci bolje napredujejo v šoli, bolj sodeluje- Howes, 1988
jo pri pouku v prvem razredu

Otroci so v šestem razredu pogosteje Field, 1991
razporejeni v razrede za nadarjene in imajo
boljše ocene iz matematike

Višja ocena staršev in vzgojiteljev o otrokovi
pozornosti, socialni izkušenosti, zmožnosti Phillips, McCartney, Scarr, 1987
usmeriti se na določeno nalogo
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123