Page 57 - Aleš Gabrič, Sledi šolskega razvoja na Slovenskem, Digitalna knjižnica, Dissertationes 7
P. 57
Slovenske gimnazije v jugoslovanski državi 

Kot novost je bila v Tezah poudarjena nova delitev vzgojno-izobraže-
valnih področij za gimnazije. Pri družboslovno-jezikovnem je bila zmanj-
šana kvota ur za drugi jezik, več ur pa je na račun zgodovine dobila socio-
logija. Pri naravoslovno-matematičnem področju je bilo predvidenega več
praktičnega dela, kar je bilo odvisno od investicij v laboratorije. Pomembna
novost pa je bila uvedba predmetne skupine tehnične vzgoje s proizvodnim
delom, ki naj bi imela v prvih treh razredih kar po šest ur tedensko (!), kar
je bilo največ med vsemi predmeti, in pa uvedba obveznega izbirnega pred-
meta, ki bi ga določal ustanovitelj v vsaki komuni. Skupno število ur naj bi
se povečalo od 32 na teden na 35—38 v posameznih razredih, kar seveda ni
bilo skladno z »zagovori« šolskih reformatorjev, da je reforma potrebna
zaradi razbremenitve dijakov.

Novosti so bile upoštevane tudi v resoluciji o vlogi in nalogah gimnazi-
je v vzgojno-izobraževalnem sistemu, sprejeti v slovenski skupščini 19. de-
cembra 1961. To je bil vsekakor najpomembnejši dokument za gimnazije v
tedanji šolski reformi. Resolucija je pri vprašanjih učnih vsebin povzela sta-
lišča iz tez junija 1961. Za določanje pogojev za predmetnik in učni načrt
je bil določen slovenski Svet za šolstvo, ki je bil pristojen tudi za verifikaci-
jo vsake gimnazije posebej. Novosti pa so morale gimnazije uvrstiti v učni
program s šolskim letom 1962/63.38

Ker je bilo potrebno pohiteti, je Svet za šolstvo LRS 28. februarja 1962
razpravljal o navodilih, ki jih je predpisala resolucija o gimnazijah. V disku-
siji so bile vidne zadrege, saj tudi pristojnim ni bilo povsem jasno, kaj naj bi
sploh dosegli z novimi predmeti. Največ pripomb je zato letelo na tehnično
vzgojo, saj so imeli o njeni vlogi in ciljih zelo različna mnenja.39 Po usklaje-
vanju mnenj je Svet za šolstvo sprejel navodilo o pogojih za verifikacijo in
o verifikaciji gimnazije ter minimalni obseg snovi za gimnazijske učne na-
črte. Pogoje za verifikacijo so določali vzgojno-izobraževalne naloge, vsebi-
ne dela, zaključni izpit, število ur za posamezne predmete, ustrezno izbo-
bražen kader in ustrezno opremljene učilnice. Podatke, ki naj bi dokazova-
li, da izpolnjujejo vse pogoje, so morale gimnazije poslati Svetu za šolstvo
LRS, ta pa naj bi izdal odločbo, s katero bi potrdil verifikacijo gimnazije. Z
verifikacijo bi dobila gimnazija pravico izdajati spričevala z javno veljavno-
stjo. Postopek bi moral biti končan že do začetka šolskega leta 1962/63, ti-
stim pa, ki ne bi ustrezale vsem pogojem, bi izdal Svet začasno verifikacijo
in določil rok, v katerem morajo odpraviti pomanjkljivosti.40

38 Uradni list LRS XVIII, št. 32 (29. 12. 1961), 437—438.
39 A SŠM, š. 222, m. 4, Stenografski zapisnik 3. redne seje Sveta za šolstvo LRS (28. 2. 1962).
40 Uradni list LRS XIX, št. 17 (24. 5. 1962), 117—119.
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62