Page 135 - Aleš Gabrič, Sledi šolskega razvoja na Slovenskem, Digitalna knjižnica, Dissertationes 7
P. 135
Tudi učence tepejo, kajne? 

šnji disciplinski kazni Papeževe — se borila in ničesar podvzela, da se pre-
neha s pretepanjem otrok. Papeževa je bila vsa ta leta odlično strokovno
ocenjena.«52

V tretjem predlogu so segli najvišje: »Še v ostrejši meri se to vprašanje
nanaša na inspektorja republiškega sveta, ki je raziskoval zadevo v Bošta-
nju v decembru 1951. leta in kljub disciplinski kazni učiteljice Papeževe ni
smatral za svojo osnovno nalogo pri tem, da podvzame vse ukrepe, da se v
bodoče prepreči telesno kaznovanje.« Ker tista dva, ki sta bila zadolžena iz
republiškega središča, da proučita, kaj se v Boštanju dogaja, nista korektno
opravila svojega dela, je komisija menila, da »kar se tiče tov. Miheliča in
tov. Vedernjakove, smo mišljenja, da o tem pove svojo besedo Svet za pro-
sveto in kulturo LRS in Združenje profesorjev in učiteljev«.53

Na koncu poročila je komisija še enkrat poudarila, da »ostale proble-
me, ki so vezani na obravnavana vprašanja, osebni spori, politično stanje
vasi, odnos vas-okraj-UDV, tisk itd., ni raziskovala, ker smatra, da je to
stvar političnih in oblastnih forumov ter sodišča.«54 Komisija za prouči-
tev razmer na boštanjski šoli je torej v svojem poročilu, posredovanem nad-
rejenemu Svetu za prosveto in kulturo LR Slovenije, okrcala številne v bo-
štanjsko afero vpletene osebe. Resda je potrdila, da navedbe iz članka Mi-
leta Smolinskega, ki je bil uvod v množično polemiko in pogosto enostran-
ske in izkrivljene komentarje, večinoma držijo, a je krivce iskala ne le med
prosvetnimi delavci in inšpektorji, temveč je sproti kritizirala tudi medije
zaradi neprimernega poročanja o tej zadevi.

Svet za prosveto in kulturo LR Slovenije je poročilo obravnaval na seji
29. aprila 1953, potrdil stališča komisije in jih v nekoliko spremenjeni obli-
ki pojasnil tudi v izjavi za javnost. V prvi točki izjave je svet »ostro obso-
dil tak nepedagoški odnos do otrok in je priporočil pristojnemu upravne-
mu organu, da podvzame proti krivcem primerne ukrepe«. Zahteval je, da
se razišče tudi odgovoronost okrajnih šolskih inšpektorjev in »odgovor-
nost republiškega inšpektorja, ker je vedel za uporabljanje neprimernih me-
tod na šoli v Boštanju in na nekaterih drugih šolah v republiki, pa ni do-
volj ostro obsodil teh metod pred pedagoškimi delavci in pred javnostjo«.
V drugi točki je svet namignil na preveč občutljive reakcije dela učiteljstva
in cehovsko zapiranje v lastne okope in zapisal, da so med učitelji »tudi
taki, ki imajo še premalo izostren odnos do tistih posameznikov v lastnih
vrstah, ki zanemarjajo pedagoške vrednote, katere so nekoč že bile splošna

52 N. d., 6.
53 N. d., 6–7.
54 N. d., 7.
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140