Page 110 - Aleš Gabrič, Sledi šolskega razvoja na Slovenskem, Digitalna knjižnica, Dissertationes 7
P. 110
 Sledi šolskega razvoja na Slovenskem
Pridobitve in napake šolske reforme so bile poudarjene tudi v številnih

obsežnih elaboratih za interno uporabo, ki jih je v začetku šestdesetih let
na osnovi rezultatov nekajletnega dela šol po novem sistemu, sestavil Od-
bor za prosveto in kulturo Zveznega izvršnega sveta.32 Posamezni v elabo-
ratih omenjeni podatki so bili znak, da reforma ni prinesla zgolj pozitivnih
rezultatov, tako da so bile nekatere »pridobitve« šolske reforme odpravlje-
ne že sredi šestdesetih let.

Kljub napakam, ki so bile narejene v izvajanju šolske reforme, je le-ta le
pomenila pomemben napredek. Po prvem povojnem obdobju, za katerega
sta v šolstvu značilni eksperimentiranje in krpanje lukenj, je namreč slo-
venska oblast le prišla do spoznanja, da lahko pozitivne rezultate na dolo-
čenem področju prinese le celovita preobrazba. (Način, kako je bila realizi-
rana ta sprememba, je seveda drugo vprašanje.) Podobnega prosvetljenja bi
si lahko zaželeli od vseh oblastnikov v preteklosti in v sedanjosti. Poleg ce-
lovitega pristopa k problemu pa si je moč želeti še nekaj, česar komunistič-
ni ideologi niso upoštevali. Ob celoviti reformi je potrebno v prvi vrsti pri-
sluhniti strokovnjakom, ki ustvarjalno delujejo na tem področju.

32 ARS, AS 223, Odbor za prosveto, f. 9, 10 in 11.
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115