Page 110 - Aleš Gabrič, Sledi šolskega razvoja na Slovenskem, Digitalna knjižnica, Dissertationes 7
P. 110
Sledi šolskega razvoja na Slovenskem
Pridobitve in napake šolske reforme so bile poudarjene tudi v številnih
obsežnih elaboratih za interno uporabo, ki jih je v začetku šestdesetih let
na osnovi rezultatov nekajletnega dela šol po novem sistemu, sestavil Od-
bor za prosveto in kulturo Zveznega izvršnega sveta.32 Posamezni v elabo-
ratih omenjeni podatki so bili znak, da reforma ni prinesla zgolj pozitivnih
rezultatov, tako da so bile nekatere »pridobitve« šolske reforme odpravlje-
ne že sredi šestdesetih let.
Kljub napakam, ki so bile narejene v izvajanju šolske reforme, je le-ta le
pomenila pomemben napredek. Po prvem povojnem obdobju, za katerega
sta v šolstvu značilni eksperimentiranje in krpanje lukenj, je namreč slo-
venska oblast le prišla do spoznanja, da lahko pozitivne rezultate na dolo-
čenem področju prinese le celovita preobrazba. (Način, kako je bila realizi-
rana ta sprememba, je seveda drugo vprašanje.) Podobnega prosvetljenja bi
si lahko zaželeli od vseh oblastnikov v preteklosti in v sedanjosti. Poleg ce-
lovitega pristopa k problemu pa si je moč želeti še nekaj, česar komunistič-
ni ideologi niso upoštevali. Ob celoviti reformi je potrebno v prvi vrsti pri-
sluhniti strokovnjakom, ki ustvarjalno delujejo na tem področju.
32 ARS, AS 223, Odbor za prosveto, f. 9, 10 in 11.
Pridobitve in napake šolske reforme so bile poudarjene tudi v številnih
obsežnih elaboratih za interno uporabo, ki jih je v začetku šestdesetih let
na osnovi rezultatov nekajletnega dela šol po novem sistemu, sestavil Od-
bor za prosveto in kulturo Zveznega izvršnega sveta.32 Posamezni v elabo-
ratih omenjeni podatki so bili znak, da reforma ni prinesla zgolj pozitivnih
rezultatov, tako da so bile nekatere »pridobitve« šolske reforme odpravlje-
ne že sredi šestdesetih let.
Kljub napakam, ki so bile narejene v izvajanju šolske reforme, je le-ta le
pomenila pomemben napredek. Po prvem povojnem obdobju, za katerega
sta v šolstvu značilni eksperimentiranje in krpanje lukenj, je namreč slo-
venska oblast le prišla do spoznanja, da lahko pozitivne rezultate na dolo-
čenem področju prinese le celovita preobrazba. (Način, kako je bila realizi-
rana ta sprememba, je seveda drugo vprašanje.) Podobnega prosvetljenja bi
si lahko zaželeli od vseh oblastnikov v preteklosti in v sedanjosti. Poleg ce-
lovitega pristopa k problemu pa si je moč želeti še nekaj, česar komunistič-
ni ideologi niso upoštevali. Ob celoviti reformi je potrebno v prvi vrsti pri-
sluhniti strokovnjakom, ki ustvarjalno delujejo na tem področju.
32 ARS, AS 223, Odbor za prosveto, f. 9, 10 in 11.