Page 140 - Primož Krašovec / Igor Ž. Žagar (ur.), Medijska politika v postsocializmu, Digitalna knjižnica, Dissertationes 5
P. 140
 Medijska politika v postsocializmu

čilnosti diskurza žensk o samih sebi – kot da bi bile ženske veliko bolj sreč-
ne doma, ob skrbi za družino, brez možnosti, da se izobražujejo in da same
zaslužijo za svoje preživetje. Takšen diskurz je izraz resentimenta inter-
vjuvank ob mnogih težkih zadolžitvah današnjega načina življenja. To-
pos boja je lahko emancipatoren le, če si pridobi večjo vidnost v javni sfe-
ri, toda mediji igrajo nanj nekoliko drugače in vztrajajo na modelu »super-
ženske«, ki je obenem mati, žena, slavna in ima uspešno kariero.

Ta reprezentacija, ki je bila včasih značilna za specializirane ženske
tednike, je sedaj pogosta tudi v splošnih dnevnikih. V Avazu (25. ma-
rec 2006) lahko preberemo zgodbo o Amni Kunovac-Zekić z naslovom
»Anur in Orhan sta moji najlepši in najpomembnejši nalogi v življenju.«
Amna je v članku pozicionirana kot mati in žena, ki ji pri domačih opravi-
lih pomaga mož, obenem pa tudi kot uspešna »deloholičarka« na podro-
čju modnega oblikovanja. Članek sugerira, da materinstvo pomeni manj
časa za posel in da bi, če ne bi imela pomoči, trpelo ali Amnino materin-
stvo ali služba. V Amnini zgodbi lahko vidimo nov, hibridni, diskurz o
ženski emancipaciji s pomočjo dela in drugih obveznosti, kar je sodobnej-
ši diskurz o ženski/materi. Vseeno pa je, tako v naslovu kot v tekstu član-
ka, jasno poudarjeno, da se starševstva ne sme zanemarjati in da je (zaradi
tega) Amna nov tip popolne mlade ženske v BiH.

Poroka, otroci in trivializacija

Analiza ženskih revij je vključevala maj, junij in julij 2008. V maju smo
analizirali Elle (eno številko, Elle je mesečnik), Story (dve številki) in Glo-
rio (dve številki), v juniju Grazio (eno številko), Story (pet številk, štiri hr-
vaške in eno srbsko) in Glorio (dve številki) in v juliju dve številki Glorie,
eno Elle, eno Cosmopolitana, eno Story, eno Teene in eno Scandala. Teena
in Scandal (tabloid) sta bila vključena, ker je bila Teena promovirana kot
»popolna revija za sodobno žensko« in ima za svojo ciljno skupino zapo-
slene ženske in ker je Scandalova prva stran izgledala kot naslovnica ka-
kšne pornografske revije. Vse te revije so del inventarja frizerskih salonov
v BiH, kjer jih ženske berejo, čeprav jih drugače ne kupujejo pogosto. Ker
ne obstaja nobena raziskava o uporabi medijev, razen za televizijo, so bile
kvantitativne primerjave nemogoče – zato je sledeča analiza delno kvalita-
tivna in fenomenološka.

Scandal je imel na naslovnici velik naslov »Poletni meni« in fotogra-
fije treh delov teles treh popularnih pevk: »joške na žaru« Selme Bajrami,
»kuhano ribo« (pospremljeno z bližnjim posnetkom vagine Maje Niko-
lić) in »dobro pečeno, toda«, kar se je nanašalo na Oljo Crnogorac. Do-
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145