Page 142 - Primož Krašovec / Igor Ž. Žagar (ur.), Medijska politika v postsocializmu, Digitalna knjižnica, Dissertationes 5
P. 142
 Medijska politika v postsocializmu

tisnjena v ozadje, medtem ko so v ospredju njena vzgoja otrok, družina in
domače življenje.

Kljub vsemu obstaja možnost odkritja subverzivnih in osvobodilnih
detajlov tudi v takšnih tekstih, saj so sodobni medijski teksti močno hi-
bridni in omogočajo neskončno načinov branja. Ženske lahko tudi zno-
traj medijskih stereotipov najdejo zadoščenje, a vprašanje enakosti ostaja
odprto. V vsem kulturnem prostoru bivše Jugoslavije (ki, kljub državnim
mejam, predstavlja enoten kulturni prostor zaradi podobnosti jezikov) so
vzornice mladim ženskam večinoma ženske, ki del javne sfere postanejo
tako, da se ukvarjajo s trivialnimi stvarmi in poklici (TV-hostese, mane-
kenke, igralke, pevke). Kadar se v javni sferi pojavijo »drugačne« ženske,
so njihovi dosežki rekontekstualizirani in reducirani na trivialne stvari, ki
jih počnejo v privatni sferi.

V maju 2008 so se tri izmed petih naslovnic izbranih revij ukvarjale
ali s poroko - »Severina: moja poroka« (8. maj 2008) - in ločitvijo »Vlat-
ka Pokos po ločitvi« (21. maj 2008) ali z nosečnostjo - »Ivana Višnjić je
izgubila otroka« (28. maj 2008). V juniju se je pet izmed osmih naslov-
nic ukvarjalo z družino: »Nikola Đuričko: o ljubezni, družini in prijatelj-
stvu«, »Slaven Bilić in njegov sin: največja ljubezen«, »Mladen in Despi-
na Petrić: zaradi evropskega prvenstva v nogometu sta prestavila poroko«
(12. junij 2008), »Poroka Monike Kravić in Maria Mamića: nikoli nista
bila srečnejša« (Story, 11. junij 2008), »Jelena Rozga: prizadela sem star-
še« (Story, 4. junij 2008). V juliju so bili naslovi na prvih straneh Glorie in
Story naslednji: »Petar Vlahov in Ines Španja: nova ljubezen po ločitvi«
(Gloria, 10. julij 2008), »Poroka je združila tri generacije« (Gloria, 16. ju-
lij 2008) in »Medeni tedni na jahti« (Story, 2. julij 2008). Gloria in Story
sta reviji, katerih ciljna skupine so ženske iz nižjega ali nižjega srednjega ra-
zreda. Nista preveč ekskluzivni in izdelki, ki jih oglašujeta (denimo barva
za lase za 3 € ali šampon Nivea za 2 €), so veliko cenejši od tistih, ki se po-
javljajo v ekskluzivnejši Elle ali v Cosmopolitanu. Glorio in Story zanima ži-
vljenje slavnih in vsebujeta veliko več zgodb o tem, medtem ko Cosmopo-
litan in Elle ciljata na samske, neporočene ženske z visokimi prihodki in
sta zato bolj usmerjeni v visoko modo, drage kozmetične izdelke in nasve-
te, kako bolje zapeljati moškega ali najti točko G. Gloria in Story promo-
virata bolj konservativne vrednote – čeprav vsebujeta tudi članke o lokal-
nih in mednarodnih zvezdah, najraje poročata o porokah, nosečnostih in
rojstvih otrok. V Story (11. junij 2008) je članek z naslovom »Občutek, ki
ga ne bi zamenjala za nič«, ki poroča o poroki »prelepe TV-hostese Moni-
ke Kravić in Maria Mamića, lastnika managerske agencije Mamić sports.«
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147