Page 200 - Igor Ž. Žagar / Mojca Schlamberger Brezar, Argumentacija v jeziku, Digitalna knjižnica, Dissertationes 4
P. 200
Argumentacija v jeziku
kanja v zvezah ampak mislim, ampak poglejte, kot je razvidno iz primerov
(148) in (149) spodaj:
(148)
Hvala lepa. Gospod predsedujoči, spoštovane kolegice in kolegi! Jaz bi pro-
sil in želel, če bi lahko vlada pred državnim zborom pojasnila svoj zadnji pre-
dlog. Moram reči, da sem mnenja, da je to pač eden od zelo tipičnih prime-
rov načina našega dela, pa ta trenutek se ne spuščam v vsebino, ker se bom v
vsebino spustil, ko bom dobil pojasnila. Ampak poglejte, gospa predsednica
odbora za zdravstvo, družino, delo in socialno politiko je povedala, da je ma-
tično delovno telo menilo, da je vprašanj, kako urediti dodatno zdravstveno
zavarovanje veliko različnih pogledov, stališč in skupen dogovor z vlado, da
naj se vendar določene stvari dopolnijo. Vlada nam je 26. februarja pisno od-
govorila, da je sklenila, da državnemu zboru ne predlaga amandmajev k za-
konu. (www.fidaplus.net; Državni zbor 1998)
(149)
Če ta predlog ne bi bil sprejet, bom dal seveda na glasovanje predlog gospo-
da Toneta Anderliča, da se zakon ne sprejme. Ampak mislim, da po opra-
vljeni razpravi, moram kot predsedujoči in kot svoj predlog predlagati, da se
vrne zadeva matičnemu delovnemu telesu. (www.fidaplus.net; Državni zbor
1998)
Naslednji primer pa prej kot protivno razmerje izraža utemeljevanje na-
sprotovanja:
(150)
Jaz se z gospodom ministrom povsem strinjam, da nikakor ne gre za to, da bi
podcenjevali stopnjo v našem izobraževalnem sistemu, samo, če bi pa iz tega
izpeljali tezo, da smo lahko zadovoljni s tem, kar imamo, tu se pa seveda zelo
zelo razhajamo in o tem bi se dalo zdaj argumentirati, zelo na dolgo argu-
mentirati v čem so. Ampak ne gre za to. Gre za to, da poizkušamo, izhajajoč
iz tega, kar imamo, da uveljavljamo nekatere strukturne organizacijske spre-
membe, da bi pravzaprav učinkovitost tega šolanja še povečali. (www.fida-
plus.net; Državni zbor 1995)
Analiza povezovalca ampak v korpusu Fidaplus tako izkazuje precej ra-
znolike funkcije, ki sicer vse združujejo protiargumentacijsko vsebino, ven-
dar se ta izraža ne le v navezavah na topose, ampak meri tudi na kontekst,
izrekanje in utemeljevanje ali komentar izrekanja.
Operatorja in veznika oziroma povezovalca samo in le sta delno sinoni-
mna. Po Slovenski slovnici »ta dva veznika iz jedra vezniške zveze nekaj iz-
kanja v zvezah ampak mislim, ampak poglejte, kot je razvidno iz primerov
(148) in (149) spodaj:
(148)
Hvala lepa. Gospod predsedujoči, spoštovane kolegice in kolegi! Jaz bi pro-
sil in želel, če bi lahko vlada pred državnim zborom pojasnila svoj zadnji pre-
dlog. Moram reči, da sem mnenja, da je to pač eden od zelo tipičnih prime-
rov načina našega dela, pa ta trenutek se ne spuščam v vsebino, ker se bom v
vsebino spustil, ko bom dobil pojasnila. Ampak poglejte, gospa predsednica
odbora za zdravstvo, družino, delo in socialno politiko je povedala, da je ma-
tično delovno telo menilo, da je vprašanj, kako urediti dodatno zdravstveno
zavarovanje veliko različnih pogledov, stališč in skupen dogovor z vlado, da
naj se vendar določene stvari dopolnijo. Vlada nam je 26. februarja pisno od-
govorila, da je sklenila, da državnemu zboru ne predlaga amandmajev k za-
konu. (www.fidaplus.net; Državni zbor 1998)
(149)
Če ta predlog ne bi bil sprejet, bom dal seveda na glasovanje predlog gospo-
da Toneta Anderliča, da se zakon ne sprejme. Ampak mislim, da po opra-
vljeni razpravi, moram kot predsedujoči in kot svoj predlog predlagati, da se
vrne zadeva matičnemu delovnemu telesu. (www.fidaplus.net; Državni zbor
1998)
Naslednji primer pa prej kot protivno razmerje izraža utemeljevanje na-
sprotovanja:
(150)
Jaz se z gospodom ministrom povsem strinjam, da nikakor ne gre za to, da bi
podcenjevali stopnjo v našem izobraževalnem sistemu, samo, če bi pa iz tega
izpeljali tezo, da smo lahko zadovoljni s tem, kar imamo, tu se pa seveda zelo
zelo razhajamo in o tem bi se dalo zdaj argumentirati, zelo na dolgo argu-
mentirati v čem so. Ampak ne gre za to. Gre za to, da poizkušamo, izhajajoč
iz tega, kar imamo, da uveljavljamo nekatere strukturne organizacijske spre-
membe, da bi pravzaprav učinkovitost tega šolanja še povečali. (www.fida-
plus.net; Državni zbor 1995)
Analiza povezovalca ampak v korpusu Fidaplus tako izkazuje precej ra-
znolike funkcije, ki sicer vse združujejo protiargumentacijsko vsebino, ven-
dar se ta izraža ne le v navezavah na topose, ampak meri tudi na kontekst,
izrekanje in utemeljevanje ali komentar izrekanja.
Operatorja in veznika oziroma povezovalca samo in le sta delno sinoni-
mna. Po Slovenski slovnici »ta dva veznika iz jedra vezniške zveze nekaj iz-