Page 101 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 101
Ravnatelje smo tudi vprašali, kako so učenci, učitelj in starši vključeni v šte
vilne šolske procese. Rezultati so predstavljeni v spodnji tabeli.
Tabela 7.2: Vključenost učiteljev, učencev, staršev v dejavnosti šole
V veliki meri Do neke mere Le v manjši Sploh ne
meri 0
Učitelji so vključeni v proces 73,13 (4,11) 26,26 (4,07) 0,61 (0,61) 0,70 (0,70)
sprejemanja odločitev. 0
0
Starši so vključeni v proces 10,92 (2,61) 74,85 (3,86) 13,54 (2,97) 0
sprejemanja odločitev.
Mnenja učencev so v pro 17,37 (4,09) 77,95 (4,38) 4,68 (1,72)
cesu sprejemanja odločitev
upoštevana.
Učitelji, drugi zaposleni na 78,59 (4,46) 21,41 (4,46) 0 101
šoli, učenci in starši upošte
vajo šolski red in pravila.
Učenci imajo možnost ak 18,56 (4,01) 70,09 (4,86) 11,35 (2,96)
tivnega sodelovanja pri od
ločitvah na šoli.
Starši so obveščeni o uspehu 98,07 (1,19) 1,93 (1,19) 0 0
šole in učencev.
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Iz tabele je razvidno, da so učitelji v proces sprejemanja odločitev na šo
li vključeni v veliki meri (tako meni približno 73 % ravnateljev). Pri vključenosti
staršev v proces sprejemanja odločitev je večinsko mnenje ravnateljev, da so
starši v to vključeni do neke mere (tako meni skoraj 75 % ravnateljev). Okrog 70
% ravnateljev meni, da imajo učenci možnost aktivnega sodelovanja pri odlo
čitvah na šoli do neke mere. Približno 78 % pa jih meni, da so mnenja učencev
v procesu sprejemanja odločitev upoštevana do neke mere, da so upošteva
na v manjši meri pa meni približno 5 % ravnateljev. Da so ta mnenja upošteva
na v veliki meri, meni približno 17 % ravnateljev. Ravnatelji niso bili mnenja, da
mnenj učencev v procesih sprejemanja odločitev sploh ne upoštevajo.
vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
vilne šolske procese. Rezultati so predstavljeni v spodnji tabeli.
Tabela 7.2: Vključenost učiteljev, učencev, staršev v dejavnosti šole
V veliki meri Do neke mere Le v manjši Sploh ne
meri 0
Učitelji so vključeni v proces 73,13 (4,11) 26,26 (4,07) 0,61 (0,61) 0,70 (0,70)
sprejemanja odločitev. 0
0
Starši so vključeni v proces 10,92 (2,61) 74,85 (3,86) 13,54 (2,97) 0
sprejemanja odločitev.
Mnenja učencev so v pro 17,37 (4,09) 77,95 (4,38) 4,68 (1,72)
cesu sprejemanja odločitev
upoštevana.
Učitelji, drugi zaposleni na 78,59 (4,46) 21,41 (4,46) 0 101
šoli, učenci in starši upošte
vajo šolski red in pravila.
Učenci imajo možnost ak 18,56 (4,01) 70,09 (4,86) 11,35 (2,96)
tivnega sodelovanja pri od
ločitvah na šoli.
Starši so obveščeni o uspehu 98,07 (1,19) 1,93 (1,19) 0 0
šole in učencev.
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Iz tabele je razvidno, da so učitelji v proces sprejemanja odločitev na šo
li vključeni v veliki meri (tako meni približno 73 % ravnateljev). Pri vključenosti
staršev v proces sprejemanja odločitev je večinsko mnenje ravnateljev, da so
starši v to vključeni do neke mere (tako meni skoraj 75 % ravnateljev). Okrog 70
% ravnateljev meni, da imajo učenci možnost aktivnega sodelovanja pri odlo
čitvah na šoli do neke mere. Približno 78 % pa jih meni, da so mnenja učencev
v procesu sprejemanja odločitev upoštevana do neke mere, da so upošteva
na v manjši meri pa meni približno 5 % ravnateljev. Da so ta mnenja upošteva
na v veliki meri, meni približno 17 % ravnateljev. Ravnatelji niso bili mnenja, da
mnenj učencev v procesih sprejemanja odločitev sploh ne upoštevajo.
vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji