Page 106 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 106
Tabela 7.4: Razmerje učitelji – učenci in učenci – učenci na šoli (percepci-
ja učencev)

  Zelo se Strinjam se Ne strin- Nikakor se
strinjam jam se ne strinjam
Večina učiteljev je do mene
pravičnih. 21,61 (0,92) 55,4 (1,16) 17,01 (0,91) 5,92 (0,56)
Učenci se dobro razumejo z veči­
no učiteljev. 10,02 (0,73) 51,61 (1,27) 32,66 (1,17) 5,71 (0,59)
Večino učiteljev zanima dobrobit
učencev. 16,32 (0,78) 56,61 (0,99) 21,74 (0,82) 5,33 (0,50)
Večina učiteljev res posluša, kaj
hočem povedati. 19,43 (1,01) 53,38 (1,10) 21,93 (1,02) 5,27 (0,57)

Če potrebujem dodatno pomoč, 33,36 (1,32) 54,68 (1,15) 9,34 (0,70) 2,62 (0,36)
jo bom dobil/-a od svojih učiteljev.

106 Večina učiteljev bi preprečila, da 44,55 (1,14) 40,62 (1,02) 9,55 (0,58) 5,28 (0,44)
kdo nadleguje učence.

Večina učencev na naši šoli se 19,33 (1,20) 50,62 (1,15) 23,08 (1,06) 6,96 (0,52)
medsebojno spoštuje.

Večina učencev na naši šoli se 22,19 (1,19) 55,11 (1,03) 18,85 (0,98) 3,85 (0,42)
med seboj dobro razume. 21,38 (1,13) 55,65 (1,09) 17,33 (0,83) 5,64 (0,60)
Naša šola je kraj, kjer se učenci 4,65 (0,55) 13,38 (0,79) 34,87 (0,90) 47,10 (1,25)
počutijo varne.
Bojim se, da me bodo drugi učen­
ci nadlegovali.

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.

Različne oblike trpinčenja v šoli

Trpinčenje oziroma nadlegovanje9 je definirano kot agresivno vedenje, z na­
menom, da se nekoga fizično, čustveno, verbalno ali pa preko spleta prizade­
ne (American Educational Research Association, 2013; Olweus, 1973a in 1973b;
Wade in Beran, 2011). Akademiki in ostali komentatorji v splošnem nadlegova­
nje dojemajo kot simptom disfunkcionalne socialne interakcije v šoli (glej npr.
Olweus, 1973a in 1973b). V mnogih državah se šolski prostor trenutno sooča z
nadlegovanjem v šoli in z nadlegovanjem v kibernetičnem prostoru (Ameri­
can Educational Research Association, 2013; Corcoran in McGuckin, 2014; Fisher

9 Angleška ustreznica je bullying.

državljanska vzgoja v sloveniji
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111