Page 105 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 105
105
Slika 7.2: Nacionalna povprečja percepcije učencev o razmerju učitelj –
učenec v šoli
Vir: Schulz et. al, 2018: 154.
pričakovani doseženi univerzitetni izobrazbi ter pri državljanski vednosti
(učenci, ki dosegajo raven B ali višje).
Tabela 7.4 prikazuje različne postavke, ki določajo razredno in/ali šolsko
klimo. Iz rezultatov vidimo, da se večina učencev strinja ali zelo strinja, da so
učitelji do njih pravični (približno 77 % učencev), večina se jih tudi strinja ali ze
lo strinja, da se učenci na šoli dobro razumejo z večino učiteljev (skoraj 62 %
učencev), ter da večino učiteljev zanima dobrobit učencev (učencev, ki se s to
zadnjo trditvijo strinjajo ali zelo strinjajo, je približno 73 %). Tudi pri vseh dru
gih postavkah (razen pri bojazni glede medvrstniškega nadlegovanja) se vidi,
da se večina učencev z njimi strinja in zelo strinja (če združimo ti dve katego
riji odgovorov).
vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
Slika 7.2: Nacionalna povprečja percepcije učencev o razmerju učitelj –
učenec v šoli
Vir: Schulz et. al, 2018: 154.
pričakovani doseženi univerzitetni izobrazbi ter pri državljanski vednosti
(učenci, ki dosegajo raven B ali višje).
Tabela 7.4 prikazuje različne postavke, ki določajo razredno in/ali šolsko
klimo. Iz rezultatov vidimo, da se večina učencev strinja ali zelo strinja, da so
učitelji do njih pravični (približno 77 % učencev), večina se jih tudi strinja ali ze
lo strinja, da se učenci na šoli dobro razumejo z večino učiteljev (skoraj 62 %
učencev), ter da večino učiteljev zanima dobrobit učencev (učencev, ki se s to
zadnjo trditvijo strinjajo ali zelo strinjajo, je približno 73 %). Tudi pri vseh dru
gih postavkah (razen pri bojazni glede medvrstniškega nadlegovanja) se vidi,
da se večina učencev z njimi strinja in zelo strinja (če združimo ti dve katego
riji odgovorov).
vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji