Page 229 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 229
v. vendramin, m. štraus ■ enakost med spoloma kot dejavnik blagostanja?

za bolj niansirano podobo oziroma interpretacijo, saj vzorci razlik med
spoloma zahtevajo subtilno branje v okviru tega, kako se fantje in dekle-
ta spopadajo z različnimi izzivi, kar zahteva razmislek o neenakostih med
spoli in dominantnosti hegemone moškosti v širši družbi (O‘Brien, 2008:
90). Rezultati empiričnih analiz v tem članku, pridobljenih iz podatkov
raziskave PISA, so primer, da je subtilno branje vzorcev razlik med spolo-
ma potrebno, saj iz nerazlik v samem kazalniku storilnostne motiviranos-
ti med spoloma ne moremo sklepati o tem, da tudi ni razlik v učinku tega
kazalnika na dosežke.

Literatura
Borgonovi, F., in Pál, J. (2016) A Framework for the Analysis of Student

Well-Being in the PISA 2015 Study: Being 15 in 2015, OECD
Education Working Papers 140, Pariz: OECD Publishing. http://dx.
doi.org/10.1787/5jlpszwghvvb-en (pridobljeno 6. 9. 2017).

Butler, R. (2014) Motivation in Educational Contexts. Does Gender
Matter? Advances in Child Development and Behavior 47, str. 1–41.

Francis, B. (2006) Heroes or Zeroes? The Discursive Positioning of
»Underachieving Boys« in English Neo-Liberal Education Policy.
Journal of Education Policy 21 (2), str. 187–200.

Francis, B., in Skelton, Ch. (2005) Reassessing Gender and Achievement.
Questioning Contemporary Key Debates. London in New York:
Routledge.

Kodelja, Z. (2016) Nekaj mislih o pravičnosti, neoliberalizmu in izo-
braževanju. Šolsko polje 27 (5/6), str. 13–28.

Laval, Ch. (2005) Šola ni podjetje. Neoliberalni napad na javno šolstvo.
Ljubljana: Krtina.

Mladenović, A. (2016) Pomen intersekcionalnega pristopa pri obravnavi
kompleksnih neenakosti. Šolsko polje 27 (5/6), str. 95–116.

O’Brien, M. (2008) Well-Being and Post-Primary Schooling. A Review of the
Literature and Research. Dublin: National Council for Curriculum
and Assessment.

OECD (2017a) PISA 2015 Results (Volume III): Students‘ Well-Being. Pariz:
OECD Publishing.

OECD (2017b) PISA 2015 Technical Report. Pariz: OECD Publishing.

se odvija – kot že večkrat povedano – v družbenih in izobraževalnih kontekstih ter v
presečiščih z ospoljenimi vzorci socializacije, vrednot, vedenj.

227
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234